مراسم هفتمین روز ارتحال آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، دیروز در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی برگزار و یاد و خاطره رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام گرامی داشته شد‎.‎
کد خبر: ۹۹۰۴۹۶

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، حسن روحانی و علی لاریجانی، روسای قوه مجریه و مقننه، اعضای هیات دولت، مقامات و مسئولان عالیرتبه کشوری و لشکری، علما و ‏روحانیون، نمایندگان اقلیت‌های دینی و مذهبی و اقشار مختلف مردم در مراسم دیروز حضور داشتند. در این مراسم پس از قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاریان برجسته کشور، مداحان اهل بیت(ع) ‏به نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی پرداختند‎.‎ این مراسم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق‌نوری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام‎‏ درخصوص ویژگی‌های اخلاقی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی ادامه یافت.‏

ناطق نوری در این مراسم با اشاره به ویژگی‌های برجسته مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، گفت: هاشمی تا پایان عمر بر اصول انقلاب پایبند و تابع و پیرو خط امام راحل و رهبر معظم انقلاب بود و از ریاکاری و دوچهره بودن به شدت بیزار بود.

وی با اشاره به تبعیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از مقام معظم رهبری افزود: انصافا برادرانی که در مجمع هستند می دانند که هر کجا بحث می شد می گفت همانطور که رهبری فرمودند باید جلو برویم و همواره در مسیر رهبر معظم انقلاب بودند و هیچگاه خلاف نظر رهبری حرکت نمی کرد.

ناطق نوری با بیان اینکه خصلت دیگر رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، دور اندیشی، بلند همتی و توجه به منافع ملی بود، خاطرنشان کرد: مرحوم هاشمی به دنبال ایرانی آباد و مقتدر، چه در منطقه و چه در سطح جهان بود. وی افزود: درس دیگری که هاشمی به ما داد، درس مقاومت و صبوری بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها