عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه هاشمی زنده است همانطور که امام فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است ،گفت: مرحوم هاشمی از ریا و دوگانه سخن گفتن متنفر بود.
کد خبر: ۹۹۰۳۳۲
ناطق نوری : مرحوم هاشمی از ریاکاری متنفر بود

به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم هفتم ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: هاشمی زنده است همانطور که امام فرمود هاشمی زنده است تا نهضت زنده است، هم با زندگی، هم با روش و منش خود آموزه هایی برای ما گذاشته است و هم با فوتش این کار را کرده است.

وی گفت: درس هایی که از هاشمی و زندگی و مراسم تشییع و مراسم امروز باید بگیریم این است که هم ما و هم دیگران بفهمند که ایرانی کیست و چیست.

ناطق نوری ادامه داد: ۴۲ سال است که در معیت این مرد بزرگ تاریخ معاصر در فراز و نشیب های زندگی بوده ام و مشاهدات و یقینیات من است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: می توانم شهادت دهم که هاشمی کار برای غیر از خدا انجام نمی داد، یکی از ویژگی های منفی که آقای هاشمی به شدت از آن متنفر بود ریا و چند چهره بودن بود.

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور ما هزار چهره هم هستند، مرحوم هاشمی از ریا و دوگانه سخن گفتن متنفر بود.

ناطق نوری همچنین یادآورشد:درس دیگر آیت الله هاشمی رفسنجانی درس مقاومت و صبوری است، من گاهی می ماندم که علی رغم تهمت ها ناملایمات و در حالی که کوهی از مشکلات وجود داشت صبح میامد و در جلسه مجمع تشخیص آرام و با لبخند حضور پیدا می‌کرد و این را دوستانی که در مجمع بودند نیز تصدیق می‌کنند.

وی در ادامه به ماجرای رد صلاحت آیت الله هاشمی رفسنجانی در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 92 اشاره کرد و گفت: زمانی‌که صلاحیت ایشان را برای انتخابات ریاست جمهوری به هر دلیلی رد کردند که البته به مخیله ما هم خطور نمی کرد که این اتفاق بیفتد، در حال آماده شدن برای رفتن به سفر بودم که با شنیدن این خبر، سفرم را لغو کردم و بازگشتم ، دیدم این بی معرفتی است که به سفر بروم. به دیدار ایشان به خانه اش رفتم و دیدم که او با خنده به استقبال من آمد. به من گفت وقتی برای ثبت نام به وزارت کشور رفتم و استقبال و اشک شوق مردم را دیدم احساس کردم بار سنگینی بر دوش من است، اما وقتی خبر رد صلاحیتم اعلام شد، آرام ترین شب زندگی ام بود؛ چرا که باری از دوش من برداشته شد و وظیفه ام را هم انجام دادم. من از آیت الله هاشمی پرسیدم حالا می خواهی چه کنی و ایشان پاسخ داد مردم را به پای صندوق رای دعوت می کنم زیرا انقلاب و نظام است که اهمیت دارد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه مراسم تشییع پیکر مرحوم هاشمی درس های زیادی داشت یادآور شد:‌من وقتی برای مراسم تشییع رفتم نزدیک سردار بزرگمان حاج قاسم سلیمانی نشسته بودم و گوش می دادم که در پاسخ خبرنگاری چه می‌گوید . من به سردار سلیمانی ارادت داشتم ، دارم و خواهم داشت و این پاسخ او علاقه من را دو چندان کرد. سردار سلیمانی خیلی متین و پخته درباره هاشمی گفت که هاشمی تا پایان همان بود که از اول بود. او تا آخر بر اصول پایبند بود حتی اگر بعضی اوقات تاکتیک ها را تغییر می د اد. تاکتیک هاشمی تغییر می کرد اما استراتژی اش همان بود.

وی ادامه داد: مرحوم هاشمی وفادار به انقلاب و رهبری بود. در شرایط سختی که در کشمکش های سال های اخیر پیش می آمد بعضی می آمدند و می گفتند این همه تهمت به شما زده شده بچه های شما این گونه شده به صبیه شما در شهر ری توهین شده خب یک کاری بکنید. او که رحمت خدا بر او باد می گفت که سر دو چیز با شما معامله نمی کنم و خط قرمزهای من است. یکی انقلاب و دومی شخص مقام معظم رهبری . اگر کسی توقع دارد در این جاها کوتاه بیایم نیستم و هر کسی می خواهد برود، برود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
۰
۰
روح بلندش شاد و راهش پر رهرو باد

نیازمندی ها