بلک‌بری به عنوان غول خفته ارتباطات بیسیم همچنان به خبرسازی ادامه می‌دهد. تنها چند هفته پس از اعلام رسمی این شرکت مبنی بر پایان حضورش در عرصه تولید تلفن‌های همراه هوشمند، حالا خبر می‌رسد که این شرکت چندملیتی مستقر در کانادا برنامه‌ریزی وسیعی برای سرمایه‌گذاری کلان در عرصه توسعه صنعت خودروهای خودران تدارک دیده است.
کد خبر: ۹۸۹۹۱۷
برنامه‌های بلک‌بری برای ماشین‌های بدون راننده

وال‌استریت ژورنال در این باره می‌نویسد: بلک‌بری که روزگاری تنها با ساخت انواع تلفن‌های همراه هوشمند شناخته می‌شد، حالا وارد عرصه جدیدی شده است. این شرکت از سرمایه‌گذاری 76میلیون دلاری در زمینه توسعه فناوری‌های مرتبط با خودروهای خودران خبر داده و به دنبال جذب 600 نیروی متخصص است. به این ترتیب می‌توان گفت، بلک‌بری هم پای در راهی گذاشته که غول‌های دیگر فناوری نظیر گوگل وارد آن شده‌اند.

این سرمایه‌گذاری در قالب ساخت مجموعه بزرگ آزمایش خودروهای خودران و طی چند سال صورت می‌گیرد. جان چن، مدیر اجرایی بلک‌بری، وقتی جزئیات این سرمایه‌گذاری را برای نمایندگان رسانه‌ها تشریح می‌کرد، در کنارش نخست‌وزیر کانادا ایستاده بود. این همراهی بدون شک نشان از توجه ویژه اتاوا برای احیای شرکت شناخته شده اما تقریبا نابود شده بلک‌بری دارد. این شرکت حالا دیگر برنامه شاخصی در عرصه تولیدات سخت‌افزاری مرتبط با تلفن‌های همراه هوشمند ندارد و در مقابل، حضور فعال در زمینه نرم‌افزارهای متنوع مربوط به خودروهای خودران را در دستور کارش قرار داده است. همچنین گفته می‌شود، بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری جدید این شرکت صرف به‌کارگیری محققان و مهندسانی می‌شود که در این زمینه، از مهارت فنی بالایی برخوردار باشند.

بلک‌بری امیدهای زیادی به موفقیت چنین سرمایه‌گذاری قابل توجهی بسته است. این شرکت بنا دارد، با طراحی نرم‌افزارهای کاربردی در زمینه افزایش ایمنی و امنیت خودروهای خودران، شرکت‌های خودروساز فعال در این عرصه را به استفاده از محصولاتش ترغیب کند و به این ترتیب، جایگاه روشنی در این صنعت رو به رشد برای خود دست و پا کند. بلک‌بری از شرکت‌های معتبر جهان در زمینه ارتباطات رادیویی به شمار می‌آید و همین پیشینه می‌تواند به تحقق چشم‌انداز مورد نظر مدیران آن کمک زیادی کند.

بلک‌بری در نظر دارد، همکاری گسترده‌ای را با شرکت‌های متخصص در عرصه نیمه‌هادی‌ها آغاز کند. همچنین دانشگاه واترلو یکی از همکاران اصلی این شرکت در پروژه جدید است، هر چند درها برای ورود سایر شرکت‌ها و مؤسسات علمی و آموزشی باز خواهد بود. شایان ذکر است که بلافاصله پس از اعلام این خبر، ارزش سهام بلک‌بری افزایش چشمگیری یافت.

این شرکت اکنون حدود 5000 نیرو در اختیار دارد که با پیوستن 600 نیروی متخصص جدید، به مجموعه‌ای بزرگ‌تر برای تحقق ایده‌های فناورانه جدید تبدیل می‌شود. همزمان به نظر می‌رسد این شرکت با رقبای سرسختی مواجه خواهد بود که آنها نیز برای حضور در بازار خودروهای خودران و نرم‌افزارهای مرتبط، برنامه‌ریزی گسترده‌ای کرده‌اند که از آن جمله می‌توان به اینتل اشاره کرد.

منابع: وال‌استریت ژورنال و fortune.com

مهدی پیرگزی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها