ازدواج در سالمندی، سالمندان را از محاصره تنهایی و افسردگی نجات می‌دهد

ازدواج سالمندان برای عبور از افسردگی

تصور رایج این است که سالخوردگان ارتباط خوبی با فناوری‌های جدید ندارند و بهتر است برنامه‌های درمانی آنها را با استفاده از فناوری پیچیده نکنیم، اما مطالعه اولیه‌ای که در بخش بیماری‌های روانپزشکی سالخوردگی در بیمارستان مک‌لین ـ که یکی از بهترین بیمارستان‌های روانپزشکی آمریکاست ـ انجام شده نشان می‌دهد استفاده از تبلت در کنترل نشانه‌هایی مانند بی‌قراری در بیمارهای دچار زوال عقل (مانند آلزایمر) ایمن و موثر است.
کد خبر: ۹۸۹۸۱۹

نتایج این آزمایش نشان داده استفاده از تبلت به عنوان یک مداخله‌ غیردارویی در درمان بی‌قراری سالخوردگان بخصوص افرادی که دچار دمانس شدید هستند، آسان، امن و احتمالا تاثیرگذار است. این نتایج گام اولی در تهیه‌ شواهد مورد نیاز برای متخصصان و مراقبان است تا بدانند چگونه از فناوری‌هایی مانند تبلت برای بالا بردن کیفیت درمان و نگهداری از بیماران سالخورده استفاده کنند. همچنین توجه توسعه‌دهنده‌ها و سازندگان اپلیکیشن‌‌ها را به نیازهای این گروه از مخاطبان جلب می‌کند.

این تحقیق بر شواهد قبلی استوار است که نشان می‌دادند درمان‌هایی مانند هنر درمانی، موسیقی درمانی و درمان‌‌های مشابه بدون استفاده از دارو هم در کاهش نشانه‌های زوال عقل موثرند. در این مطالعه با استفاده از تبلت‌ها این درمان‌ها به صورت منعطف و هر هنگامی که به آنها احتیاج داشتند در دسترس بیماران قرار می‌گرفت. همچنین استفاده از تبلت این امکان را به بیماران می‌دهد که بین فعالیت‌های مختلف حرکت کنند و از هر ترکیبی از درمان که برای نشانه‌های شخصیشان موثرتر است، استفاده کنند.

برای انجام این مطالعه در هر تبلت 70 اپلیکیشن مختلف آماده‌ استفاده قرار گرفت. همه‌ این اپلیکیشن‌ها به صورت رایگان در دسترس بودند و سطوح پیچیدگی مختلفی از خیلی ساده (مثل اپلیکیشنی که تصویر بچه‌ حیوانات مختلف را نشان می‌دهد) تا پیچیده (مثل جدول‌های سودوکو و...) را در بر می‌گرفتند. پژوهشگران دریافتند با نظارت و آموزش کافی، استفاده از تبلت حتی برای افرادی که دچار زوال عقل شدید بودند هم کاملا ایمن بوده و همه‌ شرکت‌کننده‌ها پس از آموزش به طور خودجوش از این تبلت‌ها استفاده می‌کردند.

منبع: psypost.org

صبا مولوی شیرازی

جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها