یک کارشناس اقتصادی با اشاره به قابل اتکا نبودن آمار تعداد نجومی‌بگیران، گفت: مدیری که امین تلقی می‌شود و در توزیع منابع به نفع خود برداشت می‌کند، هر کار دیگری نیز از او ممکن است سر بزند.
کد خبر: ۹۸۹۷۹۰
هشدار توکلی درباره خطر نجومی‌ بگیران

به گزارش جام جم آنلاین، احمد توکلی در گفت‌وگو با تسنیم در مورد دلیل اهمیت فیش‌های حقوقی نسبت به اختلاس‌های میلیاردی اظهار داشت: مدیرانی که امین تلقی می‌شوند وقتی خیانت کنند یعنی از موقعیت و جایگاه خود سوءاستفاده کرده‌اند، بنابراین ممکن است هر زد و بند دیگری نیز از او سر بزند.

وی با بیان اینکه اهمیت خیانت یک مدیر بیشتر از اختلاس و سوء استفاده‌های مالی دیگر است، گفت:‌ مدیری که در توزیع منابع، به نفع خود استفاده و برداشت می‌کند، ممکن است قرارداد‌هایی که منعقد می‌کند را با ارقام بالا و با در نظر گرفتن منافع خود باشد، بنابراین ضرری که از این مدیر به بدنه دولت و کشور وارد می‌شود بیشتر از اختلاس است.

رئیس هیئت مدیره سازمان مردم نهاد دیدبان عدالت و شفافیت در واکنش به چگونگی برخورد با نجومی بگیران خاطر نشان کرد:‌ بر اساس اعلام قوه قضاییه تا هفته گذشته 53 نفر احضار شده‌اند ولی باید برخورد با این افراد با همت بیشتری بررسی و سایر ارکان نظام و تمام مدیران بخش عمومی این موضوع را پیگیری کنند.

توکلی در واکنش به آمار متناقض اعلام شده از سوی نهاد‌های مختلف بیان کرد: تناقضی که در اعلام آمار دریافتی بگیران‌نجومی وجود دارد، نشان می‌دهد نمی توان به آن اعتماد کرد،‌ بنابراین قابل اتکا نیست؛ به همین دلیل سازمان مردم نهاد دیدبان شفافیت و عدالت، کمیته حقیقت‌یابی به ریاست الیاس نادران برای بررسی جامع موضوع اعم از تعداد سواستفاده کننده‌گان، میزان مبالغ نا مشروع دریافتی و قوه یا دستگاه متخلف را تشکیل داده و نتیجه بررسی را به مردم اعلام خواهیم کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی تهرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۵
۰
۰
باسلام:ما هم هی هشدار میدهیم ولی كو گوش شنوا؟؟؟خدا رحمت كند شهید بهشتی را كه فرمودند:ماشیفتگان خدمتیم نه تشنه قدرت.

نیازمندی ها