نماینده ولی فقیه در امور حج اعلام کرد

آمادگی ایران برای پاسخ به دعوتنامه وزیرحج عربستان

نماینده ولی فقیه در امورحج و زیارت از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای پاسخ دادن به دعوت نامه وزیر حج عربستان خبر داد.
کد خبر: ۹۸۸۴۱۰
آمادگی ایران برای پاسخ به دعوتنامه وزیرحج عربستان

به گزارش جام جم آنلاین از سازمان حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر روز دوشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعلام کرد: مقرر شده مقدمات لازم برای شرکت در مذاکرات دو جانبه با مسئولان حج عربستان در باره حج سال 1396 فراهم شود.

در این نشست نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت ضمن عرض تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) و رحلت آیت الله علی اکبر هاشمی رفسنجانی یار و یاور رهبری و مردم گفت: با توجه به اینکه دعوتنامه عربستان برای برگزاری دیدارها و مذاکرات دو جانبه در خصوص حج بصورت رسمی دریافت شده است، متن این دعوتنامه با دعوتنامه های گذشته خیلی تفاوت ندارد و با توجه به محورهای مورد نظر، جمهوری اسلامی ایران در روزهای آینده پاسخ آن را ارسال خواهد کرد.

وی با تاکید برسرعت بخشیدن به فعالیت کمیته های کارشناسی برای مشخص کردن محورهای مذاکرات و نکات مورد نظر برای حج گذاری زائران ایرانی گفت: تمامی امور مرتبط با حج ازجمله اسکان، تغذیه ، امور پزشکی ، حمل و نقل و امنیت حجاج ، مسایل بانکی ، کنسولی و غیره باید سریعا کارشناسی و راهکار مناسب اندیشیده شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه این جلسه از مسئولان حوزه های مختلف درسازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری خواست که اجرایی کردن محورهای ستادی را در برنامه خود قرار دهند و در باره نحوه ثبت نام از زائران با توجه به ملاحظاتی که وجود دارد سیاست گذاری کنند.


قاضی عسکر با بیان اینکه هیات ایرانی برای مذاکره به عربستان اعزام خواهد شد، اظهار داشت: در مذاکرات با طرف مقابل خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران ازجمله امور مربوط به پیگیری حقوق شهدای مسجد الحرام و منا مطرح خواهد شد و امیدواریم زمینه، برای انجام حجی باشکوه، عزتمند همراه با‌ آرامش و امنیت زائران فراهم شود.

وی همچنین در ادامه این نشست با توجه به ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: ارتباط آیت الله هاشمی رفسنجانی با امام راحل (ره) ویژه و خاص بود و امام راحل به ایشان اهتمام خاصی داشتند.

قاضی عسکر خاطرنشان کرد: این یار دیرین و صادق انقلاب از عنفوان جوانی با امام ره پیوند خورد و شخصیتش درکنار ایشان شکل گرفت و افکار انقلابی و سیستمی در ذهن وی در دهه چهل شکل گرفت.

نماینده ولی فقیه با تاکید براینکه به اذعان کارشناسان آیت الله هاشمی رفسنجانی در بحث های اقتصادی بسیاردقیق بود، اضافه کرد: ایشان شخصیتی برنامه ریز و آینده نگر و در سطح بین الملل نیز به عنوان یک سیاستمدار مورد قبول بود.

در ادامه این نشست، حمید محمدی سرپرست سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه باید مقدمات لازم برای اعزام زائران ایرانی به حج 96 در ایران و عربستان فراهم شود، گفت: با توجه به قطع روابط دیپلماتیک ایران و عربستان و فرصت باقیمانده، عربستان باید در مواردی که به این کشور مربوط است، همکاری نماید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها