نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با انتقاد ازبرخی اظهارنظرها درباره حج پیش رو گفت: تصمیم گیری ها در این حوزه متمرکز و با رعایت عزت و مصالح مردم کشورمان انجام و امورحج و زیارت متولی دارد.
کد خبر: ۹۸۶۱۹۹
قاضی عسکر:هرگز تعطیل کننده حج نخواهیم بود

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکربا بیان اینکه در چند روز گذشته خبری منتشر شد مبنی بر اینکه وزیرحج عربستان از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران برای مذاکرات حج دعوت کرده است، افزود: متاسفانه عده ای همین مسئله را بهانه قراردادند تا هجمه های خود را باردیگرنسبت به حج و سازمان حج و زیارت آغاز کنند که این کارخلاف مبانی و آموزه های دینی است.

وی با تاکید براینکه امورحج و زیارت در کشور متولی دارد، افزود: رهبرمعظم انقلاب حفظه الله تعالی در امور حج و زیارت نماینده تعیین کرده اند تا براساس منویات ایشان امور مربوط به حج و زیارت سیاستگذاری و اجرا شود.

وی اضافه کرد: این سخن که برخی مطرح می کنند و می گویند ما امسال حج نخواهیم داشت حرف درستی نیست، ما سال گذشته نیز نمی خواستیم حج تعطیل شود و اگر به مطالب هیات اعزامی توجه می شد و آنها را می پذیرفتند حتما زائران ایرانی در حج حضور پیدا می کردند.

قاضی عسکرخاطرنشان کرد: متاسفانه برخی ازافراد درحالیکه هیچ مسئولیتی درحوزه حج و زیارت و تصمیم گیری مرتبط با آن ندارند مطالبی را مطرح می کنند که صحیح نیست و بازتاب های منفی درداخل و خارج کشور و خصوصا در کشورهای اسلامی در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: من ازهمه عزیزان درسراسر کشورمی خواهم که توجه داشته باشند امورحج و زیارت متولی دارد و تصمیم گیری ها نیز متمرکز انجام می شود و با رعایت عزت و مصالح امت شهید پرورکشورمان این امور دنبال می شود.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه خبرمنتشر شده در مورد دعوت از کشورها برای مذاکرات حج خبر ویژه ای نیست، اظهارکرد: وزیرحج عربستان همه ساله درچنین ایامی دعوت نامه ای را برای کشورهای مختلف می فرستد برای اینکه مذاکرات درخصوص حج انجام شود، ما اطلاع داریم که دعوتنامه به بعضی از کشورها هم رسیده است و برای انجام مذاکرات به عربستان رفته اند.

وی افزود: با توجه به اینکه سفارت کشورمان درعربستان فعلا تعطیل است، طبیعی است که ازاین طریق امکان ارسال دعوتنامه نبوده و ممکن است از طرق دیگری آن را ارسال کنند، لذا بعد از این که دعوتنامه واصل شود در باره مذاکرات حج ضمن مشورت با مبادی ذیربط درکشور و رعایت مصلحت، حکمت و عزت امت اسلامی تصمیم لازم را اتخاذ خواهیم کرد.

قاضی عسکر ازهمه به ویژه دست اندرکاران مطبوعات خواست که مراقبت کنند و دغدغه های مرتبط با مسائل داخلی کشور را وارد حوزه حج و زیارت نکنند.

وی افزود: اختلافات و یا ضدیت ها با برخی از افراد نباید وارد حوزه حج و زیارت شود و اجازه دهند تا امور مربوط به حج در مسیرصحیح خود قرار گیرد.

وی با تاکید براینکه ما هرگزتعطیل کننده حج نبوده و نخواهیم بود و این کشور میزبان است که باید به شرایط میزبانی عمل کند، خاطرنشان کرد: حج رکن دین و یک واجب بزرگ شرعی است و تعطیل بردارهم نیست و ما نیز به هیچ وجه در تعطیلی حج نقش نداشته و نخواهیم داشت وهمه اقدامات لازم را با رعایت مصالح نظام و مردم انجام خواهیم داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها