مرکز آمار ایران گزارش داد؛

افزایش ۳.۳ درصدی قیمت فروش زمین و مسکن

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با جام جم آنلاین :

خروج مسکن از رکود با یک نسخه اتفاق نمی افتد

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:خروج مسکن از رکود نیازمند سناریوهای مختلف است چرا که برای خروج مسکن از رکود نمی‌توان به یک نسخه و یک سناریو که افزایش سقف تسهیلات است بسنده کرد.
کد خبر: ۹۸۸۲۵۳
خروج مسکن از رکود با یک نسخه اتفاق نمی افتد

سیدهادی بهادری نماینده مردم ارومیه در گفت‌وگو با جام جم آنلاین گفت:در خروج مسکن از رکود نمی‌توان تنها به یک نسخه و یک سناریو بسنده کرد بلکه باید با سیاست‌های متفاوت و مناسب و نسخه‌های به روز مسکن را از رکود خارج کرد.

وی تأکید کرد: مسکن وارد چهارمین سال رکود خود شده است و این نگران‌کننده است. به همین منظور کمیسیون عمران مجلس درصدد است با ارائه پیشنهادهای مختلف، مسکن را از این وضعیت خارج کند هر چند معتقد هستم در خروج رکود بخش مسکن دولت می‌توانست بهتر عمل کند.

بهادری اضافه کرد: باید نیاز بازار مسکن یک ارزیابی مجدد شود و نباید تنها به این موضوع بسنده کنیم که فقط با افزایش تسهیلات خرید می‌توان بازار مسکن را از رکود خارج کرد، چرا که این نسخه به 20 سال پیش بازمی‌گردد و تنها نمی‌توان با یک نسخه به فکر خروج مسکن از رکود بود.کمیسیون عمران موضوع خروج مسکن از رکود را در دستور کار خود قرار داده است چرا که برای خروج مسکن از رکود نیازمند سناریوهای مختلف هستیم و دولت نباید تنها به افزایش سقف تسهیلات بسنده کند.

نماینده مردم ارومیه تاکید کرد: از سال 91 کاهش ساخت‌وساز موجب شده انبوه‌سازی وضعیت چندان خوبی نداشته باشد پس با ارائه برنامه ها و طرح های مناسب نباید بگذاریم انبوه‌سازی به ورطه نابودی کشیده شود پس اینکه فقط به فکر افزایش سقف تسهیلات باشیم و تنها راه خروج مسکن از رکود را پرداخت تسهیلات بدانیم نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد.

وی تصریح کرد: کارشناسان بر این باور هستند که 30 درصد اقتصاد کشور به حوزه مسکن وابسته است بنابراین این حوزه در حال حاضر از وضعیت خوبی برخوردار نیست و باید برای خروج از این وضعیت نهایت تلاش خود را انجام دهیم بنابراین هم دولت و هم مجلس باید بسته‌ها و پیشنهادهای مناسبی را در این خصوص تدوین و ارائه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
نوذر
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۱
۰
۰
اگر كشوری آباد میخواهیم باید در پروژه های جدید پهنای خیابانها و كوچه ها را 2 برابر كنیم و مابین بلوكهای مسكونی و اداری فضای مشاع و فضای سبز فراوان پیش بینی كنیم.

نیازمندی ها