یک سازنده ساز گفت: با توجه به اینکه هنوز چند روزی تا برپایی جشنواره باقی مانده، مسئولین جشنواره هنوز هم می‌توانند برای تجلیل از سازندگان پیشکسوت ساز برنامه‌ریزی کنند، شاید سال دیگر برخی از این اساتید که به انشگتان یک دست هم نمیرسد، کنارمان نباشند.
کد خبر: ۹۸۷۴۰۷
جای خالی سازندگان ساز در جشنواره فجر

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از آوای ایرانیان امیر علی سرانجام، سازنده سازهای ایرانی به آوای ایرانیان گفت: بواقع اگر هنر دست این اساتید پیشکسوت نبود، هیچگاه موسیقی اصیلی برایمان باقی نمی‌ماند که بخواهیم برای هنرمندان این عرصه جشنواره ای برگزار کنیم و از سویی که همانطور که در جشنواره فیلم فجر، علاوه بر کارگردانو بازیگران، سایر عوامل فیلم هم دیده میشوند، این انتظار میرود که برای نخستین بار مراسم تجلیلی هرچند کوچک برای پیشکسوتان سازنده سازهای ایرانی در جشنواره موسیقی فجر برگزار شود.

وی افزود: بنده خودم از سازندگان ساز جوان موسیقی به حساب می آیم و مسلما نباید هم توقعی بابت دیده شدن داشته باشم اما به واقع اساتید پیشکسوت سازنده ساز اصیل ایرانی که هنوز هم فعالیت می کنند به انگشتان یک دست هم نمی‌رسد و برنامه ریزی برای تجلیل از این اساتید کار چندان سختی به نظر نمی‌آید.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جند روزی تا زمان برپایی جشنواره باقی مانده، مسئولین جشنواره هنوز هم می‌توانند برای تجلیل از این سازندگان پیشکسوت ساز اقدام کنند، شاید سال دیگر برخی از این اساتید کنارمان نباشند.

امیر علی سرانجام گفت: از آنجا که همیشه شعار داده می‌شود که جشنواره موسیقی فجر، ویترین موسیقی ایران است اما متاسفانه با غیبت پیشکسوتان و اساتید سازنده سازهای ایرانی، تحقق این شعار تا حدی با ابهام روبرو شده است.

وی افزود: متاسفانه الان تنها به اندازه انگشتان یک دست هم اساتید پیشکسوت سازنده ساز فعالیت نمی‌کنند که با تجلیل و حمایت از این اساتید می توان با تزریق انگیزه شاهد فعالیت دوباره این اساتید باشیم که در صورت بروز این اتفاق، منفعت بالایی برای جریان موسیقی کشور خواهد داشت.

وی در پایان گفت: متاسفانه طی سال‌های اخیر سازهای ایرانی آنطور که باید به خوبی ایام قدیم در جشنواره موسیقی فجر کوک نمی‌شوند زیرا بنا به دلایل اقتصادی و تبلیغاتی تمرکز مسئولین برگزارکننده جشنواره به سمت موسیقی کلاسیک و پاپ بوده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها