مرد جوان که متهم است با انگیزه سرقت، راننده مسافربری را کشته است، در جلسه دادگاه منکر اتهامش شد.
کد خبر: ۹۸۶۳۴۰
سناریوی مرگبار برای سرقت خودرو

به گزارش جام‌جم، در این پرونده محسن متهم است 13 مهر سال گذشته موتورسیکلتی را با تهدید اسلحه در غرب تهران دزدیده و 43 روز بعد در جریان سرقت خودرویی، مرد مسافربری را با شلیک دو گلوله کشته است.

تحقیقات جنایی در این پرونده از 26 آبان سال گذشته و به دنبال کشف جسد مردی در منطقه حسن‌آباد آغاز شد. مردی ناشناس در تماس با پلیس،اطلاع داد جسدی داخل یک خودرو قرار دارد.

ماموران با حضور در محل با جسد مرد میانسال که با شلیک دو گلوله به سرش به قتل رسیده بود، روبه‌رو شدند. با شناسایی هویت مقتول، خانواده او به پلیس آگاهی احضار شدند و در تحقیقات گفتند، مقتول در یک کارخانه نبات‌سازی مشغول کار بود و بعد از کار، با خودرویش مسافرکشی می‌کرد.

کارآگاهان که احتمال می‌دادند مرد میانسال قربانی سرقت شده باشد، تحقیقات را روی این فرضیه متمرکز کردند. با بررسی پوکه‌های پیدا شده در داخل خودرو مشخص شد، قاتل 13 مهر در جنت‌آباد با تهدید همین اسلحه و شلیک گلوله موتورسیکلتی را سرقت کرده بود.

تحقیقات در این باره ادامه داشت تا این که ماموران فردی که در تماس با پلیس ماجرای قتل را گزارش کرده بود، شناسایی و احضار کردند. وقتی او به اداره آگاهی آمد، ماموران متوجه شباهت چهره او با سارق موتورسیکلت شده و به بازجویی از او پرداختند. متهم در بازجویی منکر قتل شد، اما در ادامه به دو سرقت مسلحانه و قتل مرد راننده اعتراف کرد.

محسن درباره انگیزه قتل گفت: در پوشش مسافر سوار خودروی مقتول شدم و او را به محلی خلوت کشاندم. با تهدید اسلحه قصد سرقت داشتم که مقاومت کرد و مجبور به قتل او شدم. بعد هم بدون سرقت خودرو از محل فرار کردم.

با تکمیل تحقیقات و بازسازی صحنه قتل، پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران ارسال و متهم دیروز به ریاست قاضی زالی و با حضور قاضی ابراهیم اسلامی محاکمه شد.

در ابتدای این جلسه اولیای دم مقتول درخواست قصاص کرده و خواستار اشد مجازات برای قاتل شدند.

در ادامه صاحب موتورسیکلت سرقت شده توسط متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: 13 مهر سال گذشته متهم از من خواست او را از میدان آزادی به جنت‌آباد ببرم. پس از رسیدن به محلی خلوت، خواست کمی صبر کنم تا کارهایش را انجام دهد. وقتی بازگشت، اسلحه‌ای را به‌سمتم گرفت و گفت موتور را به من بده. من هم موتور را به او دادم. هنگام فرار گلوله‌ای از سلاحش شلیک شد.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به مرد جوان، از او خواست از خود دفاع کند. محسن با رد اتهامش گفت: من مرتکب قتل نشدم و اسلحه‌ای هم نداشتم. من بیمار هستم و نمی‌توانم آدم بکشم. اتهام خود را قبول ندارم.

متهم درباره اعترافات قبلی خود نیز مدعی شد، در اداره آگاهی تحت فشار بازجویی به قتل اعتراف کردم. هیچ‌وقت مرتکب قتل نشدم و اتهامم را قبول ندارم.

در ادامه، وکیل متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: موکلم بیمار روانی است، به طوری که در 20 سالگی و بعد از فوت پدرش قصد خودسوزی داشت. درخواست دارم وضعیت روانی او به طور دقیق بررسی شود.

پس از دفاعیات متهم و وکیل مدافعش،قضات برای تصمیم‌گیری وارد شور شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها