رئیس خانه کشاورز استان خوزستان گفت: تخصیص آب کشاورزی بیش از 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری در حوزه دز و کارون توسط وزارت نیرو حذف شد.
کد خبر: ۹۸۵۲۴۰
قطع سهمیه آب 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان

به گزارش جام جم آنلاین از خوزستان، مسعود اسدی ضمن بیان این مطلب افزود: دولت از موافقت خود مبنی بر تخصیص آب 220 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در فاز دوم سرپیچی کرده است.

وی با بیان اینکه سرپیچی دولت از تخصیص آب کشاورزی بخشی از طرح 550 هزار هکتاری بر اساس یکسری لابی‌های خاص در وزارت نیرو انجام می‌شود، تصریح کرد: به نظر می‌رسد وزارت نیرو با این کار‌ها در حال زمینه‌سازی برای اجرای طرح‌های انتقال آب به حوزه زاینده‌رود است.

رئیس خانه کشاورز استان خوزستان تاکید کرد: تخصیص آب کشاورزی بیش از 60 هزار هکتار از اراضی کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری در حوزه دز و کارون توسط وزارت نیرو حذف شد.

اسدی با بیان اینکه حذف تامین آب 60 هزار هکتار از طرح 550 هزار هکتاری برابر با یک چهارم اجرای طرح در فاز دوم است، توضیح داد: کل حذفیات شامل 120 هزار هکتار است که دولت تامین آّب کشاورزی آن را در فاز دوم تقبل کرده بود.

وی ادامه داد: وزارت نیرو تامین آب تمام طرح را تقبل کرده بود، اما متاسفانه فقط نیمی از آب طرح را تایید کرد.

اسدی با بیان اینکه رفتار وزارت نیرو با استان بر خلاف فرمان مقام معظم رهبری بود، تصریح کرد: فرمان مقام معظم رهبری حکم شرعی بر تمام مدیران و مسئولان کشوری دارد.

وی با اشاره به قول رئیس جمهور مبنی بر اتمام کامل طرح و تخصیص آب مورد نیاز آن توضیح داد: علیرغم پیگیری جهاد کشاورزی و سازمان آب استان تخصیص آب 60 هزار هکتار از طرح حذف شد.

اسدی تاکید کرد: وزارت نیرو با این روند در حال زمینه‌سازی آشکار برای انتقال آب به خارج از استان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
علی رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۲
۰
۰
خدا لعنت كنه باعث و بانی رو
و ان شاالله عمرشون به انتقال كفاف نده
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها