نماینده اهواز در مجلس مطرح کرد:

پروژه‌های عمرانی مقصر ایجاد ریزگردها

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌ها و پروژه‌های وزارتخانه‌های نیرو، کشاورزی و نفت منجر به پدیده ریزگردها شده است، محیط زسیت به تنهایی مقصر نیست.
کد خبر: ۹۶۴۸۷۰
پروژه‌های عمرانی مقصر ایجاد ریزگردها

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، همایون یوسفی ضمن بیان این مطلب افزود: مهم‌ترین چالش پیش روی کشور در آینده نه چندان دور، بحث محیط زیست است و شاید بیشتر از دشمنان و مشکلات خارجی، مشکلات داخلی آینده کشور را تهدید کنند که یکی از این مشکلات موضوع محیط زیست است.

وی ادامه داد: محیط زیست ایران، یک محیط زیست بسیار شکننده است و متاسفانه توسعه و پیشرفتی که در سی سال گذشته در کشور انجام شده، بدون توجه به ظرفیت‌های محیط زیستی کشور بوده است.

یوسفی تصریح کرد: اکنون نیز با این‌که مشکلات خودشان را در کشور نشان می‌دهند ولی هنوز هم در سطح عالی کشور هیچ عزمی برای رعایت مسایل محیط زیستی و حل مشکلات محیط زیستی وجود ندارد.

نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: سیاست جامع زیست‌محیطی برای کشور نداریم و کشور ما نمی‌داند که می‌خواهد در آینده با محیط زیستش چه کاری انجام دهد و این مساله موجب می‌شود تا توجهی به موضوع‌های زیست‌محیطی در کشور نشود.

وی افزود: برای سازمان حفاظت محیط زیست کشور یک نقش حاکمیتی تعریف نشده و برای این سازمان تنها یک نقش نظارتی در نظر گرفته شده است که با توجه به مناسباتی که میان دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، نمی‌تواند منجر به نتیجه شود.

یوسفی ادامه داد: علت‌هایی که موجب به وجود آمدن مشکلات زیست‌محیطی در کشور شده‌اند، هنوز ادامه دارند و نه تنها این علل کاهش پیدا نکرده‌اند بلکه با توجه به برنامه‌هایی که پیش رو است، احتمال شدیدتر شدن آنها نیز وجود دارد.

به اعتقاد یوسفی در خصوص بحث ریزگرد ها؛ طرف صحبت ما سازمان محیط زیست کشور نیست بلکه وزارت نیرو، وزارت کشاورزی، وزارت نفت و ... است که طرح‌ها و پروژه‌های این وزرات‌خانه‌ها منجر به پدیده ریزگردها شده است.

نماینده مردم اهواز خاطرنشان کرد: سدسازی‌های غیرکارشناسی، انتقال آب بین‌حوضه‌ای غیرکارشناسی و خشک کردن تالاب‌ها برای استخراج نفت از جمله عواملی هستند که هنوز هم از سوی این وزرات‌خانه‌ها ادامه دارد و موجب ایجاد کانون‌های ریزگرد در خوزستان شده و مشکلات فراوانی برای مردم به وجود آورده است.

محمد علاف‌پور

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها