گروه فولکس‌واگن برای عبور از رسوایی آلایندگی خودروهای دیزلی خود، به دنبال عملی کردن برنامه‌های جاه‌طلبانه‌ای در زمینه تولید خودروهای الکتریکی است. این شرکت امیدوار است تا سال 1401/ 2025، سالانه یک میلیون خودروی الکتریکی به فروش برساند و اعلام کرده، در سال‌های پیش رو، 30مدل خودروی الکتریکی متفاوت در چندین برند، روانه بازار خواهد کرد. این اقدام، یکی از جنبه‌های استراتژی وسیع اصلاح این خودروها بود که ماه گذشته به وسیله هربرت دایس، مدیر برند اصلی فولکس‌واگن، اعلام شد.
کد خبر: ۹۸۴۷۸۵
فولکس‌واگن و سیاست تولید خودروهای الکتریکی

به گزارش جام جم آنلاین ، این برنامه که تغییرشکل 2025+ نام گرفته، عمدتا روی توسعه تولید خودروی الکتریکی، افزایش تاکید روی اتصال و اقدامات مختلفی متمرکز شده تا سود و منفعت مالی گروه فولکس‌واگن را بهبود بخشد. به موجب این برنامه، فولکس‌واگن تلاش می‌کند که در بازار ایالات متحده، حضور بسیار گسترده‌تری داشته باشد. این تلاش صادقانه از سال 1390/ 2011 با بازگشایی کارخانه‌ای در چاتانوگای تنسی و تولید پاسات ـ سدان متوسط آمریکایی شده ـ آغاز شده است. بنابرنظر دایس، اولین مرحله از توسعه خودروی آمریکایی روی وسایل نقلیه مورد علاقه خریداران آمریکایی، از جمله خودروهای شاسی‌بلند و سدان‌های بزرگ تر، متمرکز خواهد شد.

مرحله به اصطلاح دوم، شامل تولید خودروهای الکتریکی بر اساس پلتفرمMEB گروه فولکس‌واگن در آمریکای شمالی خواهد بود که از سال 1391/ 2012 شروع می‌شود. پلتفرمMEB مخصوصا برای خودروهای الکتریکی کامپکت، طراحی شده بود و روی دو مفهوم خودروی الکتریکی فولکس‌واگن ون Budd-e و هاچ‌بک I.D. تاکید داشت. برنامه تغییر شکل 2025+ درباره این که قرار است این خودروهای الکتریکی کجا ساخته شوند توضیحی نداده و استفاده از آمریکای شمالی به جای ایالات متحده آمریکا چند احتمال را به ذهن می‌رساند. مسلما فولکس‌واگن، کارخانه واقع در تنسی خود را که در حال حاضر پاسات تولید می‌کند، دارد و بزودی تولید وسیله نقلیه کراس اوور هفت سرنشین اطلس خود را سال 1397/ 2018 آغاز خواهد کرد.

اما احتمال دارد، شبکه رو به گسترش کارخانه‌های مونتاژ گروه فولکس‌واگن در مکزیک بتواند به تولید خودروهای الکتریکی بپردازد. این شرکت، از چند سال گذشته تاکنون حضورش در مکزیک را ابتدا با اضافه کردن یک کارخانه ساخت موتور خودرو در سیلائو، سپس با افزودن تولید فولکس‌واگن گلف و آئودیQ5 به کارخانه‌های فعلی‌اش که در زمینه مونتاژ جیتا و بیتل فعال‌اند، گسترش داده است. فولکس‌واگن در حال حاضر فقط یک خودروی الکتریکی تحت برند اصلی خود، یعنی فولکس‌واگن ایی ـ گلف را راهی بازار ایالات متحده آمریکا کرده است.

این خودرو، برخلاف دیگر خودروهای مدل گلف که در آمریکای شمالی به فروش رفته، به همراه مدل‌های گلف بازار اروپایی، در آلمان مونتاژ شده و به ایالات متحده آمریکا و دیگر بازارها صادر می‌شوند. فولکس‌واگن در کارخانه‌ای در ولسبورگ، خودروی ایی‌ ـ گلف تولید می‌کند، اما درنظر دارد، کارخانه ترنسپرنت را که زمانی سدان لوکس فائتون تولید می‌کرد، به کارخانه ساخت ایی ـ گلف تبدیل کند.

منبع: greencarreports.com

مترجم: نادیا زکالوند

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها