رئیس مجلس خبرگان رهبری هدف فتنه گران در سال 88 را براندازی نظام جمهوری اسلامی و جایگزینی حکومت سکولار زیر نظر آمریکا دانست.
کد خبر: ۹۸۳۴۵۹
فتنه گران درصدد جایگزینی حکومت سکولار بودند

به گزارش جام جم آنلاین،آیت الله احمد جنتی در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما، حماسه حضور مردم در نهم دی را معجزه دانست و گفت: کسانی که می خواهند ابعاد این حضور حماسی را بررسی کنند باید ابتدا ریشه های فتنه را بررسی کنند و فتنه گران خارجی و عناصر فتنه گر در داخل را که ایادی خارجی ها بودند بشناسند.

وی گفت: ابتدا باید دانست که فتنه گران چه اهداف و خواسته هایی داشتند و اگر این اهداف تحقق می یافت چه حوادث دیگری پیش می آمد همه کسانی که درباره نهم دی صحبت می کنند باید به این مبانی توجه داشته باشند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری افزود: برخی ساده اندیشان خیال می کنند فتنه این بود که عده ای ادعای تقلب در انتخابات کردند و با کشاندن مردم به خیابان ها و ایجاد بلوا، کشور را هشت ماه به آشوب کشیدند و بعد هم با حضور مردم در نهم دی مسائل تمام شد این افراد تصور می کنند گستره انتخابات در شهری و استانی بوده و پس از ادعای تقلب سروصدایی شده و بعد هم مسئله به پایان رسیده، این فکر بسیار اشتباه است.

آیت الله جنتی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند و آگاهان سیاسی می دانند فتنه مسئله ای بود که از حدود 10 سال قبل از سال 88 آن را بررسی کرده بودند و اساسش این بود که فتنه گران به فکر براندازی جمهوری اسلامی بودند حرکتی که در سال 78 به وجود امد و خنثی شد و دوباره 10 سال آن را بررسی کردند تا در سال 88 با همان هدف پیگیری کنند.

وی افزود: معنی این هدف گذاری این است که اساسا مسئله انتخابات مطرح نبود بلکه مسئله نظام جمهوری اسلامی ، انقلاب اسلامی و براندازی آن مطرح بود یعنی حرکتی که حکومت اسلامی را سرکوب و نابود کنند و حکومتی سکولار زیر نظر آمریکا جایگزینش شود.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: این مسئله ای است که اشخاص به ویژه نسل جوان باید آن را بدانند که فتنه گران چه می خواستند بکنند و بر این مبنا باید به این بیندیشیم که اگر فتنه به ثمر رسیده بود چه می شد و حماسه نهم دی چه کرد.

آیت الله جنتی تصریح کرد: اگر این فتنه و نقشه های امریکا ، رژیم صهیونسیتی و ایادی داخلی شان به ثمر رسیده بود نظام اسلامی برچیده می شد و همه عناصری که در این نظام نقش داشتند و موثر بودند سرکوب می شدند ، امام به فراموشی سپرده می شد و می گفتند تاریخ ایشان به اتمام رسیده است و مسلما برای مقام معظم رهبری نیز نقشه های شومی داشتند.

وی افزود: با تحقق اهداف فتنه ، همه عناصر حزب اللهی و انقلابی را که در همه عرصه ها حضور دارند و از اسلام ، انقلاب و ولایت فقیه دفاع می کنند یکجا نابود می کردند به نحوی که یا اعدام و یا زندانی می شدند ؛ علما را به کلی منزوی می کردند و فرهنگ دینی را که اکنون بر کشور، قوا و مردم حاکم است کنار می گذاشتند و فرهنگ غربی را جایگزینش می کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها