خطیب نماز جمعه تهران:

عمر فتنه گران تمام شده است

آیت الله احمد جنتی امام جمعه موقت تهران خطاب به فتنه گران گفت: شما عمرتان تمام شده است.
کد خبر: ۳۸۶۱۸۰

به گزارش واحد مرکزی خبر ، آیت الله احمد جنتی در خطبه دوم نماز افزود: مردمی که خواستار اعدام این فتنه گران هستند بدانند که اینها در جامعه سقوط کرده اند و آبروی آنها رفته است.

خطیب جمعه تهران گفت: مرتب برخی افراد از قوه قضائیه محاکمه فتنه گران را درخواست می کنند که این قوه باید با مصلحت اندیشی کاری کند که ارتباط اینها به کلی با مردم قطع شود.

آیت الله جنتی افزود: رفت و آمدها، تلفن، اینترنت و دیگر ارتباطات این فتنه گران باید قطع شود و در خانه های خود زندانی شوند.

وی خطاب به سران فتنه گفت: زمانی که کشور در حال جهش علمی و فناوری و در مسیر اجرای برنامه پنجم توسعه و قانون هدفمندسازی یارانه هاست یک دفعه به فکر می افتید از مصر حمایت کنید؛ اُف بر شما.

امام جمعه موقت تهران افزود: البته همه می دانستند که این ادعای شما دروغ، ریا و حقه بازی است چراکه مردم در 22 بهمن از مصر حمایت کردند اما شما در 25 بهمن چند فرد شاخ شکسته را به خیابانها کشاندید و با کشته و مجروح کردن چندین نفر ناراحتی ایجاد کردید.

آیت الله جنتی اضافه کرد: عاقبت کارتان را نمی دانید و نمی دانید که مردم شما را نفرین می کنند و نظر خوبی راجع به شما ندارند.

خطیب جمعه تهران خطبه دوم نماز را به پیام های راهپیمایی میلیونی 22 بهمن امسال به جهانیان اختصاص داد.

آیت الله احمد جنتی در آغاز با اشاره به مناسبت های پیش رو به سالروز پیام تاریخی حضرت امام(ره) به گورباچف اشاره کرد و گفت: این پیام نورانی و حیرت آمیز به منزله پیشگویی پیغمبرگونه بود که به زودی تحقق یافت و در آن پیام آینده کشورهای غربی هم به تصویر کشیده شد.

وی افزود: امام(ره) فهمیدند که بالاخره دنیا در مسیری است که می خواهد با دین مقابله کند و این راه را مسدود کردند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه ، سالروز شهادت شهید محلاتی و 8 تن از نمایندگان مجلس را تسلیت گفت.

وی با اشاره به سالروز قیام مردم تبریز، این قیام را قیامی سرنوشت ساز، تعیین کننده و مبداء حرکت هایی دیگر خواند و گفت: آن قیام به پیروزی انقلاب اسلامی منتهی شد.

آیت الله جنتی در بخش دیگری از خطبه دوم نماز از حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن قدردانی کرد و افزود: چنین حضوری برای دنیا باورکردنی نبود و جز در این کشور اسلامی چنین حضوری سابقه و لاحقه نخواهد داشت.

وی گفت: در 32 سال پس از پیروزی انقلاب، مردم ما همیشه مشکلات و تحریم ها را تحمل کرده اند اما هیچگاه از امام، نظام و دولتشان نبریده اند و حضورشان در صحنه لحظه به لحظه بیشتر شده است.

خطیب جمعه تهران به مقایسه انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب ها پرداخت و افزود: کشورهایی که اسم تحرکاتشان را انقلاب می گذارند فقط تا دو سه سال پس از وقوع آن انقلاب شعارهایی سرمی دهند و پس از آن فقط دولت هایشان سالگرد آن انقلاب ها را جشن می گیرند.

آیت الله جنتی گفت: برخی ها واقعا کر و کورند و شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، مرگ بر ضد ولایت فقیه و ضدانقلاب را که 32 سال است دهها میلیون انسان در راهپیمایی های 22 بهمن سرمی دهند نمی توانند بشنوند.

وی افزود: پیام این شعارها برای آمریکایی ها این است که بیش از این خود را به زحمت نیندازید چراکه شما و مهره هایتان در این کشور هیچ جایگاهی ندارید.

امام جمعه موقت تهران به حضور عاشقانه و پرنشاط مردم در راهپیمایی های 22 بهمن هر سال اشاره کرد و گفت: مردم ما به ویژه جوانان با شور و شعور و بصیرت و با تیپ های مختلف اجتماعی در این روزها به میدان می آیند و کشورهای غربی در این زمینه باید از ما پیام بگیرند که اسلام و انقلاب ما سرکوب شدنی نیست.

آیت الله جنتی افزود: مردم ما زنده اند و بصیرت دارند و هر لحظه تشخیص دهند به موقع در صحنه حاضر می شوند اما دشمنان ما هنوز فکر می کنند که دوران استعمار به پایان نرسیده است و با قلدری می توانند حکومت کنند.

وی گفت: حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال پیام هایی برای همه مستضعفان جهان داشت چراکه این نظام براساس اسلام، انقلاب، عدالت، حمایت از مستضعفان و رعایت حق و حقوق همه مردم برپا شده است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه ایران اسلامی حامی همه مستضعفان جهان چه مسلمان و چه غیرمسلمان است، افزود: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال پیامی برای مردم غزه و حزب الله لبنان داشت و آنها بدانند که ما به آنها علاقه مندیم و از آنها حمایت می کنیم.

آیت الله جنتی گفت: انقلاب ما از همان سال 57 به جهان صادر شد و دنیا فهمید که کشوری پیدا شده است که حرف از خدا و حاکمیت اسلام و قرآن می زند و مردم دنیا این پیام را گرفتند.

وی افزود: همه هراس دشمن این بود که مبادا ملتها از انقلاب ما الگو بگیرند و دشمن در این زمینه شیطنت و شرارت به خرج داد اما مردم دنیا از جمله مردم مصر و تونس از انقلاب ما الگو گرفتند.

امام جمعه موقت تهران در ادامه به پیشینه قوی مصر و تاثیر این کشور در عالِم پروری اشاره کرد و گفت: در چنین کشوری یک دیکتاتور 30 سال حکومت کرد و مهره آمریکا و اسرائیل شد اما مردم مصر نشان دادند که خفقان ها تا مدتی قابل تحمل است.

آیت الله جنتی افزود: جوانان مصری از اینکه کشورشان زیر بار ذلت اسرائیل باشد و دیکتاتور حاکم بر این کشور منافع کشورش را فدای منافع اسرائیل کند احساس حقارت کردند و پس از سالها تحمل، به میدان آمدند و همین حضور مایه امید است.

وی گفت: بالاخره پدیده مبارکی بوجود آمد که مبارک رفت و روز رفتن او نیز در 22 بهمن بود.

امام جمعه موقت تهران در ادامه افزود: حال که مبارک رفته است نگرانی ها و سفارش هایی داریم.

آیت الله جنتی گفت: نگرانی ما این است که آمریکایی ها مهره های خود را عوض کنند تا بتوانند این مردم را طوری سرجای خود بنشانند و در ایران هم در زمان پیروزی انقلاب خیلی تلاش کردند که مردم را سرکوب کنند اما مقاومت، وحدت کلمه، استقامت و خداجویی مردم به آنها فرصت نداد.

وی خطاب به علمای مصر افزود: چرا عقب نشسته اید و از مردمتان پیش نمی افتید؛ حال که حکومت جدیدی می خواهد شکل گیرد باید در این حکومت سهم داشته باشید و اگر با مردم نباشید به شما و دین بدبین خواهند شد.

خطیب جمعه تهران خطاب به سران برخی کشورهای اسلامی نیز گفت: مگر نمی خواهید بر مردم حکومت کنید؟ چرا بر سر مردم می زنید؟ چرا فکر می کنید که دوامتان به راضی کردن اربابانتان بستگی دارد؟ این انصاف نیست که مردمتان را می کشید.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: قرآن تجسم پیغمبر(ص) و پیغمبر(ص) تجسم قرآن است.

به گزارش خبرنگار ما، آیت الله احمد جنتی در خطبه اول نماز با توصیه مردم به تقوا افزود: شما را به اطاعت از خدا، حفظ حرمت های الهی، تقواپیشگی، اقبال به آخرت و زهد به دنیا توصیه می کنم.

وی با تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و حضرت امام جعفرصادق(ع) گفت: این هفته ، هفته میلاد است.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: آنگونه که برخی محققان تحقیق کرده اند 1470 آیه از قرآن مجید مرتبط با پیامبر(ص) و 2800 موضوع در همین زمینه در قرآن کریم موجود است.

آیت الله جنتی گفت: قرآن وجود کتبی پیامبر(ص) و پیامبر(ص) وجود عینی قرآن است.

وی با بیان اینکه همه خیرها در وجود پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) وجود دارد و هیچ شری در آنها نیست، افزود: آنان نه تنها سرور بنی آدم بلکه سرور تمام مخلوقات هستند.

آیت الله جنتی با اشاره به اینکه حضرت عیسی(ع) ظهور حضرت محمد(ص) را به بنی اسرائیل مژده داد، گفت: حضرت محمد(ص) مبعوث بر جن و انس است و دینش در عالم فراگیر است و در آینده فراگیرتر خواهد شد و همه جای زمین را دربرخواهد گرفت.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) دارای شفاعت کبری است، افزود: ایشان شفیع امت در قیامت است.

آیت الله جنتی با اشاره به برخی احادیث و روایات درباره مقام و منزلت پیامبر اکرم(ص) گفت: خداوند اطاعت ایشان را در زمین بر همه واجب کرده همانگونه که اطاعت خود را بر همه مردم واجب کرده است.

وی با بیان برخی روایات و احادیث درباره چگونگی تولد پیامبراکرم(ص) و وضعیت مادر ایشان افزود: با تولد حضرت محمد(ص) نور شدیدی همه فضای منزل را فراگرفت و قابله از پاکی آن حضرت و مادرش متعجب شد.

خطیب نمازجمعه تهران اضافه کرد: آمنه مادر پیامبر اکرم(ص) هم با تولد ایشان غم های ناشی از مرگ عبدالله پدر حضرت محمد(ص) را فراموش کرد و عبدالمطلب هم بسیار شادمان شد.

پیش از آغاز سخنان آیت الله جنتی، حاضران شعارهای «مرگ بر فتنه گر» سردادند و اشد مجازات را برای موسوی و کروبی خواستار شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها