وزارت دفاع روسیه، هویت سرنشینان هواپیمای سقوط کرده را اعلام کرد.
کد خبر: ۹۸۲۵۳۲
هویت سرنشینان هواپیمای سقوط کرده روسیه اعلام شد +عکس

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از العالم،بر اساس اطلاعیه وزارت دفاع روسیه، هواپیمای توپولف 154 از فرودگاه سوچی عازم پایگاه حمیمیم سوریه بود، ولی دقایقی پس از بلند شدن از فرودگاه، سقوط کرد.

در این هواپیما سه خبرنگار شبکه «ان ت و» و سه خبرنگار شبکه «کانال یک»، اعضای گروه «انسامبل آواز ‌و رقص» ارتش روسیه که به افتخار الکساندروف موسیقی دان و آهنگساز معروف روس ، «الکساندروف» نامگذاری شده، حضور داشتند.

از دیگر سرنشینان این هواپیما رییس دپارتمان فرهنگ وزارت دفاع روسیه بود.

رییس کمیسیون دفاعی شورای فدراسیون روسیه، گزینه تروریستی بودن حادثه سقوط هواپیما را کاملا رد کرد و گفت: این هواپیما در آسمان روسیه پرواز می‌کرد، پس گزینه ترور غیر ممکن است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، قسمتهایی از لاشه هواپیما در آبهای دریای سیاه پیدا شده است.

دکتر لیزا

الیزا ویتا گلینکا که بیشتر با نام دکتر لیزا شناخته می شد، از دیگر سرنشینان هواپیما بود. از وی بارها به دلیل کارهای خیریه و فعالیتهایش در دفاع از حقوق بشر، تقدیر شده بود.

والری خلیلوف رهبر ارکستر الکساندروف

این هواپیما از نوع "تو 154" بود و 92 سرنشین و خدمه داشت.
بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، قسمتهایی از لاشه هواپیما در عمق 50 تا 70 متری و در فاصله 1.5 کیلومتری سواحل گردشگاه سوچی پیدا شده است.

خبرگزاری تاس هم به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، تیم های امداد و نجات در فاصله 5.5 کیلومتری سواحل سوچی، مقداری از وسایل سرنشینان هواپیما را یافته‌اند.

خبرگزاری انترفکس روسیه هم به نقل از منابعی خاطرنشان کرد که بر اساس اطلاعات اولیه، هواپیمای مذکور به دلایل فنی و هنگام ارتفاع گرفتن از سطح زمین، سقوط کرده است.

68 تن از سرنشینان هواپیما از اعضای گروه ارکستر الکساندروف و 9 نفر هم خبرنگار بودند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه پیشتر به خبرنگاران گفته بود که هواپیمای مذکور 91 سرنشین و خدمه داشت؛ و 20 دقیقه پس از پرواز از فرودگاه ادلر در جنوب این کشور ناپدید شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
تكنسین هواپیما از مهرآباد
Netherlands
۰۲:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
این توپولوف های ۱۵۲ خیلی قدیمی است عجیب است كه روسیه هنوز از این هواپیما ها استفاده میكند در صورتیكه هواپیماهای جدید و ایمنی ساخته است . چرا از محصولات جدیدش استفاده نمیكند .
سودا
Netherlands
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
۰
۰
جای خیلی تعجب است روسیه از توپولوف ۱۵۴ هنوز استفاده میكند زیرا این هواپیما بسیار فرسوده و قدیمی است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها