مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

پرونده مسکن مهر سال آینده هم بسته نمی شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران گفت:تلاش ما این است که عمده پروژه های مسکن مهر استان تهران سال آینده به اتمام برسد اما چون پروژه های مسکن مهر پردیس دیر تر از سایر پروژه ها آغاز شد سال 96 به پایان نمی رسد بنابراین باید اذعان کرد که پرونده مسکن مهر سال آینده هم بسته نمی شود.
کد خبر: ۹۸۲۳۶۴
پرونده مسکن مهر سال آینده هم بسته نمی شود

محمد نادر محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار جام جم آنلاین با اشاره به اینکه 320 هزار مسکن مهر در استان تهران شروع شد که شامل شهرهای جدید، شهرهای زیر 25 هزار نفر و شهرهای بالای 25 هزار نفر بود گفت:در شهرهای بالای 25 هزار نفر 92 هزار واحد مسکونی تکمیل شده و از کل 101 هزار واحد 9 هزار واحد مسکونی دیگر تا پایان دولت تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه به غیر از دو شهرستان و 5 شهر در شهرهای بالای 25 هزار نفر مسکن مهر را به پایان می‌رسانیم ادامه داد: در پرند از 95 هزار واحد مسکونی 60 هزار واحد مسکونی تحویل و 35 هزار واحد مسکونی مراحل نهایی تحویل را طی می‌کند بنابراین 25 هزار واحد مسکن مهر پرند در همین دولت تحویل می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: از 74 هزار واحد مسکن مهر پردیس 14 هزار واحد تحویل شده است و 40 هزار واحد مسکن مهر تکمیل شده اما خدمات زیربنایی ندارد که در همین دولت تکمیل می‌شود.

محمدزاده در پاسخ به این سؤال که آیا پیگیر افزایش سقف تسهیلات مسکن مهر(30 میلیون به 40 میلیون) از بانک مرکزی هستید، گفت: به هر حال افزایش سقف تسهیلات از 30 میلیون تومان به 40 میلیون تومان از سوی وزارت راه و شهرسازی به دولت و بانک مرکزی ارائه شده است. این اقدام از سوی ما در حوزه‌های اقتصادی در حال پیگیری است اما بپذیرید که ما نمی‌توانیم زمان دقیق پذیرش این پیشنهاد را از سوی بانک مرکزی اعلام کنیم.

محمدزاده در پاسخ به این سؤال که آیا برای تحویل به موقع و هر چه زودتر واحدهای مسکن مهر در استان تهران با مدیران جلساتی که مؤثر واقع شود برگزار می‌شود، گفت: جلسات مستمر در این خصوص که تحویل واحدهای مسکن مهر به موقع انجام شود صورت می‌گیرد، اما به هر حال باید اذعان شود که 90 درصد واحدهای مسکن مهر در سال 96 تحویل و به پایان می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه به پایان رسیدن واحدهای مسکن مهر مستلزم این است که این واحدها مشکل حقوقی نداشته باشد، ادامه داد: تمام واحدهای مسکن مهر شهر پردیس سال 96 به اتمام نمی‌رسد، چرا که این شهر دارای مسائل متعددی است و مراحل آماده‌سازی در این شهر پرهزینه است.

محمدزاده ادامه داد: یکی از عوامل به اتمام نرسیدن واحدهای مسکن مهر شهر پردیس دیر اجرا شدن این پروژه‌ها نیز هست، اما به هر حال سایر مسائل مثل پرهزینه بودن مراحل آماده‌سازی و برخی مشکلات دیگر باعث خواهد شد تا سال 96 هم منتظر به اتمام رسیدن واحدهای مسکن مهر شهر پردیس نمانیم.

وی گفت: کمک‌های دولت برای خدمات زیربنایی با آورده متقاضیان از افزایش تسهیلات اجرا می‌شود، هر واحد 40 میلیون تومان هزینه آماده‌سازی دارد که در ضوابط باید متقاضی پرداخت کند در حالی که هزینه آماده‌سازی هزار میلیارد تومان را خود داده‌ایم و نمی‌توانیم از متقاضی دریافت کنیم.

سیما رادمنش - جام جم انلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها