گفت‌وگو با نسرین خزانی، مربی با تجربه والیبال بانوان ایران

همسرم 30 سال من را تشویق به ورزش کرد

بانویی سختکوش و با‌انگیزه است. یک لحظه آرام و قرار نمی‌گیرد. ویژگی‌های بارز شخصیتی او باعث شده تا سال‌ها در والیبال و در ورزش حرفه‌ای ماندگار باشد.
کد خبر: ۹۸۱۹۱۹
همسرم 30 سال من را تشویق به ورزش کرد

به گزارش جام جم آنلاین ، صحبت از نسرین خزانی است که در 55 سالگی یکی از مطرح‌ترین و باتجربه‌ترین مربیان لیگ برتر والیبال بانوان به‌شمار می‌رود.

بانویی که برای تیم‌های تحت هدایتش حتی اشک می‌ریزد و گاه با شاگردانش از صمیم قلب می‌خندد. برای این‌که متوجه شوید این بانوی ورزشکار چقدر میان تماشاگران والیبال بانوان محبوبیت دارد باید به سالن‌های برگزاری مسابقات والیبال بانوان بیایید تا ببینید چگونه نامش از سوی تماشاگران فریاد زده می‌شود، حتی وقتی تیمش ببازد. با او که اکنون سرمربی تیم سایپا در لیگ برتر والیبال بانوان است، گفت‌وگویی انجام دادیم؛ گفت‌وگویی که هر چقدر سعی کردیم به مسائل اجتماعی اختصاص داشته باشد باز هم این بانو سعی می‌کرد آن را به سمت و سوی ورزش و البته والیبال ببرد!

مثل همه مصاحبه‌ها، خودتان را معرفی کنید و بگویید چند سال است مربیگری می‌کنید؟

نسرین خزانی هستم و 35 سال است که در والیبال حضور دارم، یعنی از 20 سالگی. در رده‌های پایه، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان مربیگری کردم و اکنون هم در لیگ برتر والیبال بانوان مربیگری می‌کنم.

متاهل هستید؟

بله، یک فرزند دختر دارم. دخترم بیشتر علاقه‌مند به رشته بدمینتون است.

چگونه توانستید بین زندگی شخصی‌تان و زندگی ورزشی تعادل برقرار کنید؟

من به این رشته بسیار علاقه‌مند هستم، اما با برنامه‌ریزی صحیح موفق شدم این تعادل را برقرار کنم. هر زمانی خواستم از منزل بیرون بیایم به نحو احسن کارهایم را انجام دادم و همه چیز را آماده کردم، حالا چه ناهار باشد و چه پذیرایی از مهمان. همیشه همه چیز در منزل آماده بوده حتی وقتی دیروقت به خانه برمی‌گشتم آنچنان قبل از آن همه چیز را مهیا و آماده کرده بودم که هیچ کمبودی احساس نمی‌شد. هرگز مشکلی در زندگی‌ام نداشته‌ام.

میانه همسرتان با فعالیت‌های ورزشی و والیبالی شما چیست؟

خیلی موافق کارهای من بود و در این 30 سالی که با او زندگی می‌کنم یک بار مخالفت نکرد و همیشه مشوق من بود. بسیار طرفدار والیبال است و با جان و دل تشویقم می‌کرد. من همیشه سپاسگزار او هستم.

همیشه ورزشکارانی مثل شما که همسری موافق با فعالیت‌هایشان داشته‌اند خیلی موفق‌تر بوده‌اند.

بله درست است، زمانی که دو ورزشکار با هم ازدواج می‌کنند و در کنار یکدیگر طرف مقابل را تشویق کنند هیچ مشکلی پیش نمی‌آید. توجه کنید که همسر من ورزشکار نبود، اما وقتی با من ازدواج کرد بسیار به ورزش علاقه‌مند شد. او نه‌فقط مخالف ورزش من نبود، بلکه بسیار هم تشویقم کرد.

تفریحات شما چیست؟

در زندگی‌ام از بهترین تفریحات گذشتم تا همیشه در خدمت ورزش باشم. هیچ چیز را با ورزش عوض نمی‌کنم. عاشقانه والیبال را دوست دارم. اگر بهترین تفریحات را به من پیشنهاد بدهند از آن می‌گذرم. البته شاید گاهی اوقات این موضوع بر‌خلاف میل باطنی‌ام بوده، اما به خاطر اهداف ورزشی‌ام از آن گذشتم. همیشه وقتم را برای والیبال گذاشته‌ و آن را دوست داشته‌ام. خیلی‌ها الان می‌گویند تو اشتباه کردی، اما من می‌گویم اگر هم اشتباه است من این اشتباه را دوست دارم و به آن علاقه‌مند هستم.

در واقع والیبال تفریح شماست.

بله دقیقا همین‌طور است. هم تفریح و هم شغل من است.

در این سال‌هایی که در عرصه ورزش بانوان فعالیت می‌کنید چه چیزی برای شما بیش از هر چیز ناراحت‌کننده بوده است؟

ما از خدا می‌خواهیم ورزش بانوان مورد اهمیت قرار بگیرد چون رسانه‌های جمعی به ورزش بانوان خیلی اهمیت نمی‌دهند. همین‌قدر که الان والیبال بانوان بیشتر مورد توجه رسانه‌ها قرار دارد البته جای شکرش باقی است، ولی خوشحال می‌شویم اگر این رشته پخش زنده تلویزیونی هم داشته باشد. متاسفانه مجوزی برای این کار نیست. چه خوب که در تلویزیون کم کم چند گیم و زمان محدودی از والیبال بانوان را شروع کنند به پخش کردن. با این روش اسپانسر بیشتری به سمت ورزش بانوان می‌آید. اکنون توجه رادیو به سمت ورزش بانوان بیشتر شده است.

در سالن مسابقه و هنگام مسابقه تیم شما، نامتان بارها از سوی تماشاگران فریاد زده شد؛ دلیل این اتفاق چیست؟

تمام اینهایی که داد و بیداد می‌کنند شاگردان من هستند. مطمئن باشید اگر به جای ساعت 11، لیگ برتر والیبال بانوان را در ساعت مناسب‌تری مثل 4 بعدازظهر برگزار کنند جمعیت بیشتری به سالن می‌آیند. به نظر من ارتباط‌های عمومی در ورزش بانوان خیلی خوب است، اما اگر پای مسائلی مثل پخش زنده هم به میان بیاید، اوضاع حتی بهتر هم می‌شود. البته فدراسیون والیبال واقعا به ما کمک زیادی می‌کند. شاید گاهی اوقات دستش بسته باشد، اما همین الان که پخش رادیویی داریم بسیار سپاسگزاریم. ولی زمان پخش کم است. این خیلی بد است که زمان محدودی از مسابقه در رادیو گزارش شود، اما کشتی مردان حتی بدون یک ثانیه وقفه پخش زنده داشته باشد.

صحبت پایانی شما را هم می‌شنویم؟

دوست دارم والیبال بانوان هم مثل والیبال آقایان گسترده شود. البته بستگی به این دارد که تیم‌های بانوان در لیگ برتر والیبال زیاد شوند. از اسپانسرهای محترم خواهش می‌کنم هوای والیبال بانوان را داشته باشند.

هیلدا حسینی خواه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها