رسیدگی به حقوق‌های نجومی در برنامه ششم توسعه

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون به همه هیاهوها درباره حقوق‌های نجومی پرداخته شده است و این مصوبه بزودی در صحن علنی مطرح خواهد شد.
کد خبر: ۹۸۱۳۲۴

حمیدرضا حاجی‌بابایی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما به تشریح مصوبات مجلس شورای اسلامی درباره لایحه برنامه ششم توسعه پرداخت.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه به موضوع حقوق‌های نجومی و این که گاهی گفته می‌شود تعیین سازوکاری برای این موضوع از متن لایحه برنامه حذف‌شده است اشاره کرد و افزود: یکی از مصوبات بسیار خوب کمیسیون تلفیق برنامه که ان‌شاءالله بزودی در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد و هنوز وقت آن نرسیده، پرداختن به حقوق‌های نجومی است.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: در کمیسیون به‌ تمام هیاهوها و مسائل گوناگون در این‌باره پرداخته شده و از طرفی دغدغه مقام معظم رهبری مورد توجه قرار گرفته است. براساس مصوبه این کمیسیون سقف حقوق برای مدیران ده میلیون تعیین شده است و به افرادی که از تخصص ویژه‌ای برخوردارند با مصوبه شورای حقوق و دستمزد 17 میلیون تومان پرداخت خواهد شد. رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه افزود: براساس این مصوبه کمیسیون تلفیق که ان‌شاءالله در صحن علنی هم به تصویب خواهد رسید دریافتی همه مسئولان در سامانه‌ای وارد می‌شود و به اطلاع دستگاه‌های نظارتی خواهد رسید.حاجی‌بابایی تاکید کرد: از زمانی که گزارش کمیسیون تلفیق برنامه، چاپ و به صحن علنی ارائه می‌شود، ممکن است کلماتی جا بیفتد یا ابهامی وجود داشته باشد. همه موارد اصلاحیه زده می‌شود و در صحن علنی براساس آخرین اصلاحیه اقدام خواهد شد.وی درباره مصوبات دیگر مجلس افزود: براساس ماده 10 لایحه برنامه ششم توسعه مقرر شد سه میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برداشته و توسط شرکت‌های ایدرو و ایمیدرو در مناطق محروم و توسعه نیافته برای اشتغال سرمایه‌گذاری شود.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: البته این قید وجود دارد که این سه میلیارد دلار با کمک شرکت‌ها و توسط بخش خصوصی انجام پذیرد.

وی گفت: در لایحه دولت مصوبه‌ای بود مبنی بر این که پروژه‌های عمرانی که توجیه فنی و اقتصادی ندارند باید حذف شوند، اما مجلس با این موضوع مخالفت کرد. مجلس معتقد است همه پروژه‌ها دارای توجیه فنی است و باید همچنان روند تکمیل آنها ادامه داشته باشد.

رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه گفت: با تصویب مجلس همه پروژه‌های عمرانی با هر درصد پیشرفتی که دارد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: یکی دیگر از مصوبات مجلس به شفاف‌سازی مرتبط می‌شد و با این مصوبه تمام مناقصات و معاملات باید در سامانه‌ای ثبت و میزان اعتبارات آنها نیز باید مشخص شود؛ البته این موضوع مربوط به معاملات متوسط و بزرگ است.

حاجی‌بابایی ادامه داد: مصوبه دیگری که بسیار تعیین‌کننده است این که دولت موظف شد در سال اول اجرای برنامه به سمت عملیاتی شدن بودجه حرکت کند و تا پایان برنامه ششم صد درصد بودجه عملیاتی شود. وی گفت: از دیگر مصوبات مجلس این بود که از اول سال 1396 تمام دستگاه‌های اجرایی موظف هستند هر چه در قانون بودجه مجلس تصویب می‌شود، مطابق با آن برنامه‌ریزی کنند و هرگونه تخلف از این موضوع تخلف بوده و مجازات در پی خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها