ماهیت نظام سیاسی انگلیس طی دو قرن گذشته مبتنی بر فریب افکار عمومی و تفرقه‌افکنی و دامن زدن به اختلافات مذهبی و قومی و با هدف تحمیل و تامین منافع نامشروع استعماری و جاه‌طلبانه خویش بوده است؛ چه آن زمان که خود در راس نظام ظالمانه استکباری قرار داشت و به عنوان قدرت سلطه‌‌گر بلامنازع به تجاوز و اشغالگری و تفرقه ملت‌ها و تجزیه کشورها می‌پرداخت و چه اکنون که پیر و فرتوت و دنباله‌رو سیاست‌های استکباری آمریکا شده است.
کد خبر: ۹۸۰۱۳۲
اسلام‌ستیزی، اولویت غیرقابل تغییر لندن

در طول این سال‌ها گرچه انتخاب شیوه‌های اجرایی، متفاوت و تابع شرایط مکانی و زمانی خاص بوده و هست؛ اصل «اسلام‌ستیزی» اما از مهم‌ترین هدف‌های انگلیس و اولویت بی‌مثال سیاست راهبردی و غیرقابل تغییر لندن بوده است. ایفای نقش‌های بی‌بدیل و انحصاری در تاسیس فرقه‌های انحرافی و وابسته همچون بهاییت و وهابیت و همچنین کنشگری فعال و مشارکتی در ایجاد گروه‌های تروریستی صهیونیستی ـ تکفیری، همگی در قالب اسلام‌ستیزی لندن شکل گرفته است.

اضافه بر این، عمل به شعار شیطانی و استعماری «تفرقه بینداز و سروری کن» که وحدت و انسجام همه ملت‌های جهان را نشانه گرفته، امت اسلام را بویژه در غرب آسیا و به‌اصطلاح خاورمیانه، بیش از همه متضرر و مغبون ساخته است.

رفت و آمدهای مقامات انگلیسی به کشورهای منطقه و اعلام مواضع گستاخانه و شرم‌آور آنان علیه جمهوری اسلامی ایران که در اظهارات نخست‌وزیر آن کشور در سفر اخیر وی نیز تکرار شد، عمدتا براساس همین سیاست فریبکارانه و خصمانه صورت می‌پذیرد.

بی‌سبب نیست که ایران به عنوان پرچمدار مقتدر اسلام ناب محمدی و منادی بزرگ وحدت میان امت اسلامی و مهم‌ترین رکن مبارزه علیه گروه‌های تروریستی تکفیری و بزرگ‌ترین پشتیبان نیروهای مقاومت در مقابل رژیم صهیونیستی اشغالگر فلسطین، همواره آماج سیاست‌های تهدیدآمیز و خصمانه واشنگتن و لندن بوده است؛ دو کشوری که از گذشته‌های دور تاکنون از اتحاد میان مسلمانان و همگرایی و هم‌افزایی بین پیروان مذاهب اسلامی واهمه داشته و همواره در این منطقه منبع شر و فساد و تفرقه و خصومت بوده و پیدایش گروه‌های تروریستی و جنایت‌پیشه (گرچه با نام و نشان و ظاهر اسلامی) نیز از جمله نتایج نکبت‌بار سیاست‌های استکباری و اسلام‌ستیزانه آنان بوده است.

نتیجه چنین سیاست‌هایی، اوضاع تاسف‌بار کنونی منطقه و جهان اسلام است که امروزه شاهد آن هستیم؛ اوضاعی که ما را ملزم می‌کند تا بهره‌گیری از تمامی شیوه‌ها و ابزارهای مشروع برای ایجاد و تقویت وحدت و انسجام میان کشورهای اسلامی را مغتنم بدانیم؛ وحدتی که همگرایی و هم‌افزایی میان کشورهای اسلامی با تمامی منابع و ظرفیت‌های خود را نوید می‌دهد؛ وحدتی که رکن مهم و اساسی آن دوری گزیدن از سیاست‌های شیطنت‌آمیز، تفرقه‌انگیز و وحدت‌شکن نظام سلطه و دولت‌ های مستکبر است؛ وحدتی که اجازه میدانداری امور مسلمانان را به شبکه ضدبشری صهیونیسم بین‌الملل نمی‌دهد؛ وحدتی که بازگشت ثبات و امنیت و توسعه در منطقه را نوید می‌دهد و اجازه نمی‌دهد امت اسلامی بیش از این پاره پاره و متضرر شود.

اسلام ناب محمدی (صلی الله علیه و آله وسلم)، تنها منادی و یکتا ضامن چنین وحدتی است. زمان بازگشت به اسلام ناب فرا رسیده است.

سید محمدعلی حسینی - سخنگوی پیشین وزارت امورخارجه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها