جاش ارنست ادعا کرد تنها دلیلی که باراک اوباما تمدید قانون تحریم های ایران را وتو نکرد این است که این قانون مطابق با تعهدات آمریکا براساس برجام است.
کد خبر: ۹۷۹۳۳۶
هشدار به کنگره درباره پیامدهای سخت برهم زدن برجام

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری اسپوتنیک، جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در کنفرانسی خبری گفت اگر قانونگذاران آمریکایی تصمیم گرفته اند موافقتنامه هسته ای ایران را برهم بزنند، کنگره مجبور خواهد بود با پیامدهای جدی ناشی از این اقدام روبرو شود.

وی افزود: اگر کنگره آمریکا این موافقتنامه را که محدود شدن فعالیت های هسته ای ایران را درپی داشته است، برهم بزند در آن صورت مجبور خواهد بود با پیامدهای سخت ناشی از آن روبرو شود.
ارنست در ادامه مدعی شد: تنها دلیلی که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه تمدید قانون تحریم های ایران را وتو نکرد این است که این قانون مطابق با تعهدات آمریکا براساس موافقتنامه هسته ای ایران است.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد کنگره در صورتی که توافق هسته ای ایران را بر هم بزند باید مسئولیت عواقب این کار را بپذیرد.

ارنست در ادامه نشست خبری در جمع خبرنگاران گفت: اگر کنگره توافقی را که از دستیابی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری می کند بر هم بزند، باید مسئولیت عواقب آن را بپذیرد و عواقب اینکار وخیم خواهد بود. رئیس جمهور اوباما تنها یک ماه دیگر در کاخ سفید خواهد بود و از آن پس در صورتی که کنگره بر تصویب لایحه غیر مسئولانه ای که بر خلاف توافق هسته ای با ایران است اصرار کند باید مسئولیت عواقب اینکار را بپذیرد.

وی افزود: اجاره دهید در این مورد با صراحت صحبت کنیم قانون تحریم ایران با تعهدات ما بر اساس این توافقنامه بین المللی مطابقت دارد و رئیس جمهور این لایحه را وتو نکرد زیرا توافق هسته ای را تضعیف نمی کند. اما در این میان جنگ لفظی فراوانی به وجود آمد. اقدام اوباما پیامی به کنگره بود که اگر توافق جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای را از بین ببرد مسئولیت اتفاقاتی را که خواهد افتاد ، بر عهده خواهد داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها