نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس از تقدیم طرح کاهش روابط دیپلماتیک با انگلیس به هیئت رئیسه مجلس خبر داد.
کد خبر: ۹۷۷۷۱۹
طرح کاهش روابط دیپلماتیک با انگلیس تقدیم هیأت رئیسه مجلس شد

به گزارش جام جم آنلاین، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم ، از تقدیم طرح «کاهش روابط دیپلماتیک با انگلیس» به هیئت رئیسه مجلس خبر داد و گفت: این طرح امروز به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه این طرح با استناد به اصل یکصد و پنجاه و دوم قانون اساسی تنظیم شده است، ادامه داد: با توجه به اظهارات مداخله‌جویانه نخست‌وزیر انگلیس در شورای همکاری خلیج‌فارس در مورد جمهوری اسلامی ایران، طرح کاهش روابط دیپلماتیک با انگلستان توسط نمایندگان تهیه و به هیئت رئیسه مجلس تقدیم شد.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر اساس این طرح وزارت امور خارجه مکلف است در چارچوب حفظ استقلال، عزت، منافع ملی و دفاع از حقوق ملت بزرگ ایران، ظرف مدت 2 هفته روابط سیاسی خود را با دولت انگلیس به سطح کاردار تنزل دهد و روابط اقتصادی و بازرگانی را نیز به حداقل ممکن برساند.

حاجی دلیگانی بیان کرد: در تبصره یک این طرح ذکر شده در صورتی که تغییری در سیاست‌های مداخله‌جویانه و خصمانه کشور انگلیس به وجود آید، وزارت امور خارجه می‌تواند سطح روابط را ارتقا دهد.

وی ادامه داد: همچنین در تبصره دو این طرح وزارت امور خارجه موظف است در مورد سایر کشورهایی که رفتار مشابه انگلیس داشته باشند، گزارشی را جهت اخذ تصمیم مناسب به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این طرح در روزهای آینده با ارجاع به کمیسیون مربوطه در روند جاری مجلس قرار می‌گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها