تاریخ معاصر ایران

"فرمانفرما" که بود؟

واحد پول ایران تا سال 1308 شمسی، تومان بوده، اما در دوره رضا خان به ریال تغییر کرد. به گزارش فردا نیوز، نخستین اسکناس نیز در سال 1269 توسط بانک شاهنشاهی دوره قاجار با تصویر شیر و خورشید و چهره ناصرالدین شاه و با ذکر ارزش آن به تومان منتشر شد.
کد خبر: ۹۷۶۹۶۴

زن افغان که خلبان شد

کاپیتان صفیه فیروزی 26 ساله، خلبان هواپیمای ترابری نیروی هوایی افغانستان است که دومین خلبان این کشور محسوب می‌شود. او پیشتر پناهنده بود.

به گزارش فرادید و به نقل از ایندیپندنت، کاپیتان صفیه فیروزی دوران کودکی خود را به‌عنوان پناهنده سر کرد و حالا به موفقیتی مثال زدنی برای زنان کشورش دست یافته است. او در این مسیر با یک خلبان دیگر در همان یگان محل خدمتش ازدواج کرد. آنها جزئی از نیروی هوایی کوچک افغانستان به‌شمار می‌روند که در مبارزه با شورشیان طالبان نقش کلیدی ایفا می‌کنند.

مرکز خرید بچه پولدارهای ریاض

مشرق نوشت: برج المملکه در ریاض، پایتخت عربستان یک مرکز خرید مجلل و لوکس دارد که زنان و مردان پولدار عربستان در آن خرید می‌کنند.

جنجال لباس‌های گران‌قیمت خانم نخست‌وزیر

شلوار و کفش خانم ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس جنجالی شد.

به گزارش العالم، ترزا می ‌در تازه‌ترین حضور خود در برابر خبرنگاران، شلواری چرمی پوشیده بود که قیمتش حدود هزار پوند (حدود 1300 دلار) است. کفشی که او به پا داشت نیز 225 پوند (حدود300 دلار) قیمت دارد.

برخی می‌گویند که پوشیدن چنین شلوار گرانبهایی اختلاف طبقاتی را در انگلیس بیشتر نشان می‌دهد و مقامات را از مردم دورتر می‌کند. ترزا می‌برای مشارکت در اجلاس سران عرب به بحرین رفته بود و یک خبرنگار از او سؤالی درباره علت پوشیدن شلوار و کفش گرانبها پرسید، ولی ترزا می‌از جواب دادن به سوال خبرنگار طفره رفت.

نخست‌وزیر انگلیس در عین حال، خود را «نزدیک به مردم» توصیف کرد و گفت: نوع لباس‌هایی که می‌پوشم و غذاهایی که می‌خورم، نباید به این معنا باشد که از مردم دور شده‌ام!

آرایشگر منصف

آرایشگری که قیمت کار خود را چند سال است بالا نبرده،تبدیل به ستاره مردم شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وانگ چنگژیان، آرایشگری در جیائوزوی چین است که مشتریان قدیمی او را به ارزان حساب کردن می‌شناسند.

چنگژیان 25 سال است که هر روز از ساعت 6 صبح تا 23 (17 ساعت) به کار آرایشگری مشغول است و در همه 17 ساعت سرپاست و موی قشرهای مختلف مردم را کوتاه می‌کند.

مشتریانی که از گذشته با این آرایشگر سر و کار دارند، وی را به ارزان حساب کردن می‌شناسند و با این کار به‌عنوان ستاره در ذهن آنها مانده است، چرا که وی 25 سال است از مشتریان خود برای کوتاه کردن موهایشان فقط یک یوآن می‌گیرد.

بلوط فرشته

درخت بلوط بسیار کهنسال در جزیره جونز و در ایالت کارولینای‌جنوبی در آمریکا قرار دارد. این درخت که به بلوط فرشته معروف است، حدود 20 متر ارتفاع و 1400 تا 1500 سال قدمت دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها