قابلیت‌های جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها

جشنواره تولیدات مراکز استان‌های سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، مظهر و نماد شایستگی‌ها، توانمندی‌ها و ظرفیت‌های یک استان در عرصه رسانه دیداری و شنیداری است. حضور نمایندگانی از همکاران همه مراکز و نمایش ظرفیت‌های یک دوره فعالیت دوساله، این زمینه را فراهم می‌کند تا مراکز استان‌ها از نقاط قوت و ضعف یکدیگر آگاه شده، از مزیت‌های هم بهره ببرند و یک تعامل برنامه‌ای سازنده بین آنها شکل بگیرد که بسیار مفید و موثر است.
کد خبر: ۹۷۵۲۹۹
قابلیت‌های جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها

جشنواره‌ای در این سطح و با این اهداف، انگیزه‌آفرین است؛ برای کسانی که برنده می‌شوند به نوعی و برای کسانی که برنده نمی‌شوند به نوعی دیگر. آنها که برنده می‌شوند، اشتیاق بیشتری برای تولید آثار ارزشمند و فاخر می‌یابند و آنها که موفق به کسب رتبه نمی‌شوند، با معیارها و الگوهای برنامه‌سازی آشنا می‌شوند و خود را برای رقابت در جشنواره آتی آماده می‌کنند.

در این میان، فرصت جشنواره برای جوانان جویای نام استان‌ها بسیار ارزشمند است، چون جشنواره یک تراز و معیار روشن برای برنامه‌سازی در رسانه ملی ارائه می‌کند و هرکس به این تراز نزدیک‌تر شده و از قوه خلاقیت و ذوق هنری خود، بیشتر بهره ببرد، قطعا در کورس این رقابت، از همکاران خود پیش می‌افتد. موفقیت در جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها، راه را برای پیمودن مسیر ترقی و پیشرفت در سازمان هموار می‌کند و قطعا برنامه‌سازان موفق در جشنواره، فرصت‌های به مراتب بهتر و بیشتری برای هنرنمایی و ذوق‌آزمایی فراروی خود می‌بینند.

جشنواره تولیدات مراکز به شرطی به قله موفقیت خود نزدیک می‌شود که مراکز بتوانند از تمامی فرصت‌ها، ظرفیت‌ها و استعدادهای جوان منطقه خودشان بهره ببرند و در تولید آثار رسانه‌ای خود، به معنای واقعی کلمه به قدرت، استعداد و انرژی سرشار خود و خزانه فرهنگ و هنر منطقه متکی باشند. وگرنه آثاری که در آنها از عوامل فنی و هنری مراکز دیگر بخصوص پایتخت استفاده می‌شود، نمی‌تواند نماد اقتدار رسانه‌ای و توانایی‌های جوانان یک منطقه باشد. این وضعیت در بلندمدت مراکز را از نیروی خلاق، جوان و خوش‌ذوق خالی می‌کند.

تأکید بر جذب جوانان مستعد مراکز در قالب همین جشنواره به این خاطر است که از یک طرف شبکه‌های سراسری نیروهای خلاق و متفکر مراکز را به سمت خود جذب و مراکز از این بابت عموما ضرر می‌کنند و از طرف دیگر، مشکلات مالی مراکز امکان جذب استعدادهای جوان را برای تولید آثار فاخر رسانه‌ای محدود می‌کند. در این شرایط لازم است جشنواره تولیدات مراکز، در کنار ارائه معیارها و برنامه‌های تراز رسانه ملی در استان‌ها، به تشویق نیروهای مستعد و جوان مراکز اهتمام ویژه داشته باشد. قدر مسلم این جشنواره هر قدر بتواند به سمت استعدادیابی، انگیزه دادن و تشویق آثار برنامه‌سازان جوان مراکز (بخصوص برنامه‌سازان غیررسمی) حرکت کند، برای تحقق هدف غایی خود در تربیت نیروهای مستعد توفیق بیشتری می‌یابد. برای این منظور پیشنهاد می‌شود در جشنواره‌های آتی، بخشی در کمیسیون‌های رادیو، تلویزیون، خبر، موسیقی و پژوهش به تشویق نیروهای جوان مراکز اختصاص داده شود و ضمن اولویت دادن به جوانان در رقابت‌های تنگاتنگ آثار، جوایز ویژه‌ای به‌عنوان «اثر اولی» به جوانان برگزیده مراکز اعطا شود.

سیدمحسن لطیفی

مدیرکل صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها