گفت‌وگوی اختصاصی جام‌جم با سالار عقیلی

هنر یک هنرمند نباید قبل از خودش بمیرد

سالار عقیلی در آستانه 40 سالگی‌اش کاری کرد کارستان؛ اما نه در عرصه موسیقی، بلکه در صحنه زندگی. این خواننده حالا پرتجربه که این روزها بشدت سرش شلوغ است و مشغول تهیه آلبوم با همکاری چند آهنگساز برجسته کشور، پنجشنبه گذشته در سالروز 39 سالگی‌اش، به میان بچه‌های آسایشگاه معلولان شهید فیاض‌بخش مشهد رفت تا در کنار آنها تولدش را جشن بگیرد و شادی‌اش را با آنها تقسیم کند.
کد خبر: ۹۷۵۱۸۶
هنر یک هنرمند نباید قبل از خودش بمیرد
به مناسبت سالروز تولد این خواننده برجسته کشور و کار زیبایش که امیدواریم از جانب دیگر هنرمندان و چهره‌های ورزشی نیز تکرار شود، با سالار عقیلی گفت‌وگو کردیم. او ترجیح داد درباره این موضوع صحبت نکند تا این کار که به گفته خودش دلی بود ، با رسانه‌ای شدن و جنجال و هیاهو تبدیل به ریا نشود. بنابراین گفت‌وگو را به فعالیت‌های این روزهای این هنرمند محدود کردیم که آخرین اثرش آلبوم «از جان و از دل» کاری از گروه قمر است که دو ماه پیش در بازار منتشر شد. همچنین عقیلی قرار است پس از حدود دو سال وقفه در اجرای کنسرت‎های موسیقی سنتی در همدان با گروه قمر دراین شهر تاریخی نخستین کنسرتش را پس از ماه‌های محرم و صفر اجرا کند.

پس از انتشار آلبوم «از جان و از دل» با همکاری گروه قمر، امسال صدای شما را در آلبوم موسیقی دیگری خواهیم شنید؟

در حال حاضر مشغول تولید چند اثر با همکاری چند نفر از آهنگسازان توانمند کشورمان هستم؛ از جمله با استاد مسعود شعاری و جلیل عندلیبی، پشنگ کامکار، فرید سعادتمند که به مرور راهی بازار موسیقی خواهد شد. تصور می‌کنم آلبوم جدیدی که در آن با مسعود شعاری همکاری داشته ام در نوروز 96 منتشر شود.

هرکدام از این آلبوم‌ها در چه مرحله‌ای است؟

اکنون در کنار استاد مسعود شعاری مشغول ضبط چند آلبوم موسیقایی بوده و در آن مشغول بازسازی چند کار قدیمی در موسیقی ایرانی هستیم. برخی قطعه‌های آلبوم کمتر شنیده شده و برخی دیگر تاکنون شنیده نشده است.

یک کار با استاد جلیل عندلیبی دارم که ضبط آن به پایان رسیده و بزودی به دست مردم عزیز خواهد رسید. در حال ضبط سه کار دیگر هم هستم.همچنین کاری را با آهنگسازی پشنگ کامکار انجام دادهام که تنها مراحل ضبط آن باقی مانده و بزودی به پایان می‌رسد.

شما ید طولایی در خواندن برای تیتراژهای تلویزیونی و سینمایی دارید. اخیرا کاری را برای سریال یا فیلم ضبط نکرده‌اید؟

نه، فعلا کاری انجام نداده‌ام و کار خاصی هم قرار نیست در آینده نزدیک منتشر شود.

پیشتر از برگزاری کنسرت در اسفند ماه خبر داده بودید. قصد ندارید در این دو سه ماه کنسرتی برگزار کنید؟

اتفاقا فردا در همدان با گروه موسیقی قمر به سرپرستی نوید دهقان در دو سئانس و در ساعت‌های 18 و 21 در سالن مجتمع فرهنگی ـ هنری بوعلی سینای همدان روی صحنه می‌رویم. پس از آن، 21 آذر در استان گیلان و ساعت 21 و 30 دقیقه در تالار مجلل رشت کنسرتی اجرا خواهیم کرد. این کنسرت با ارکستر بزرگ «راز و نیاز» که خودم سرپرستی آن را به عهده دارم برپا می‌شود.

یعنی قرار است تور کنسرت‌های شما از همدان آغاز شود؟

تور نیست؛ فقط در این دو شهر کنسرت خواهیم داشت.

و پس از آن کنسرتی برگزار نمی‌کنید؟

احتمالا اسفندماه کنسرت‌هایی را با استاد فرهاد فخرالدینی برگزار کنیم. استاد فخرالدینی یگانه موسیقیدان مملکت ما هستند که من افتخار داشتم حدود 10 سال در ارکستر ملی خدمت کنم. تمرکز این اجراها در تهران خواهد بود. شاید در دیگر شهرهای ایران نیز اجرا داشته باشیم. همچنین احتمال دارد در شهر ژنو سوئیس هم کنسرتی برگزار کنیم که به محض قطعی شدن خبرش منتشر خواهد شد.

یعنی در جشنواره موسیقی فجر امسال حضور نخواهید داشت؟

هنوز دعوتی از سوی مسئولان برگزاری این جشنواره صورت نگرفته است. باید منتظر ماند تا برنامه‌های این جسنواره مشخص شود.

یکی دو ماه پیش خبر جالبی درباره بیمه حنجره شما منتشر شد که واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت. آیا این موضوع در مورد دیگر هنرمندان نیز تکرار شده یا خیر؟

اطلاع ندارم این کار صورت گرفته یا خیر؛ باید از بیمه‌گذاران پرسید. امیدوارم چنین اتفاقی برای همه هنرمندان ایران نه‌تنها خوانندگان بلکه برای خطاطان، نقاشان، مجسمه‌سازان و... اعمال شود. دستان خطاطان و نقاشان، پاهای بازیکنان فوتبال و برای دیگر هنرمندان دیگر اعضایی که با آنها به کار هنری یا ورزشی مشغول هستند، باید تحت پوشش چنین بیمه‌هایی قرار بگیرد. این ماجرا رخداد بزرگی بود، بنابراین امیدواریم برای دیگران هم اتفاق بیفتد. البته همان‌‌ گونه که می‌دانید هنرمندان قشر زحمتکشی هستند و دست‌شان به هیچ جایی بند نیست. با این توضیح اگر خدای ناکرده یک هنرمند عضوی را که با آن هنرش را اجرا می‌کند از دست بدهد ممکن است دچار مشکل شود. به نظر من بدترین اتفاق برای یک هنرمند این است که هنر یک هنرمند قبل از خودش بمیرد. امیدوارم با این تدبیر که از سوی یکی از شرکت‌های بزرگ بیمه‌گذار اندیشیده شده، این اتفاق برای دیگر هنرمندان هم بیفتد.

کمیل انتظاری

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها