دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت:‌ آمریکا بداند گزینه برگشت به شرایط قبل از برجام همواره روی میز ایران وجود دارد.
کد خبر: ۹۷۵۱۰۰
باهنر : دولت در مقابل بد عهدی آمریکا اقدام متقابل انجام دهد

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین عصر امروز(یکشنبه 14 آذر) در نشست‌خبری که در خبرگزاری ایسنا برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های کاندیدای مورد نظر اصولگرایان برای انتخابات سال 96 اظهار کرد: از نظر ما این فرد باید دارای دو ویژگی باشد، اول آنکه توان جذب آرای عمومی را داشته باشد و دوم فرد کارآمد باشد.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وی سخنگوی اصولگرایان در انتخابات آینده خواهد بود، گفت: هر زمانی که ساختار نهایی ائتلاف اصولگرایی برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 نهایی شود، اعضای آن شورا و کاندیدای نهایی هم معرفی می‌شوند و سخنگو هم یکی از اعضای آن شوراست و به نظر من مسئله مهم اتحاد و ائتلاف اصولگریان است و تعیین سخنگو در مرحله بعدی قرار دارد.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه آقای قالیباف در سال‌های 84 و 92 رای خوبی آوردند، تصریح کرد: یکی از مصادیق قابل بررسی برای انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آقای قالیباف است و به نظر من هر کس که می‌خواهد کاندیدای انتخابات آینده باشد نباید خود را به تنهایی در معرض قرار دهد.

وی با اشاره به 16 آذر و روز دانشجو اظهار کرد: ما وامدار طبقه دانشجویان هستیم و دانشجویان از قبل از انقلاب و عمومی شدن نهضت امام همواره حضوری فعال در صحنه کشور داشته‌اند، مانند دوران دفاع مقدس که شاهد آن بودیم که بسیاری از فرماندهان شهید عموما دانشجو بودند. دانشجویان به دلیل خاستگاه ویژه‌ای که دارند می‌توانند نقش مهمی را در کشور ایفا کنند، البته در این برهه‌ها جریانات سیاسی علاقه‌ای به سیاسی بودن دانشگاه‌ها نداشتند و به بهانه‌های انضباطی با دانشجویان برخوردهای سیاسی می‌کردند که این ظلم به دانشجوست و دانشجویان امروز باید در مقابل کسانی که می‌خواهند محافظه‌کاری کنند روحیه انقلابی خود را حفظ کنند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به تمدید تحریمها از سوی کنگره آمریکا گفت: از همان اول شروع مذاکرات ایران با 1+5 همواره تذکراتی به تیم مذاکره‌کننده داده می‌شد که آمریکا به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیست. ما با این آگاهی مذاکرات را شروع کردیم و تیم مذاکره‌کننده دقت‌های لازم را انجام داد، ولی کافی نبود و بعضی جاها باید صریح‌تر وارد می‌شد. امروز که به دوران پسابرجام رسیده‌ایم آمریکا دوباره بدعهدی‌های خود را شروع کرده و دولت وظیفه دارد به همان نسبتی که آمریکایی‌ها به تعهدات‌شان عمل نمی‌کنند در مقابل آنها اقدام متقابل انجام دهد و در مقابل این اقدام آنها باید بدون فوت وقت تحقیقات روی نسل‌های جدید سانتریفیوژ را انجام دهد.

باهنر ادامه داد: ما بارها گفته‌ایم که هیچ‌گاه برجام را نقض نخواهیم کرد، اما اگر طرف مقابل کاری کند که برجام خاصیت وجودی خود را از دست دهد گزینه برگشت کامل به شرایط قبل از برجام همواره روی میزمان وجود دارد و رئیس‌جمهور فعلی آمریکا در این چند ماه باقیمانده اگر می‌خواهد اقدامی شرافتمندانه انجام دهد باید مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا را وتو کند. تیم نظارت بر صحت عملکرد برجام که در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده نیز باید به سرعت موارد نقض برجام را احصاء کند و در مقابل هر کدام اقدام متقابل را انجام دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها