سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در واکنش به تصویب طرح تمدیدها علیه ایران در سنا گفت که مصوبه اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تمدید تحریم ها علیه ایران مخالف برجام و تعهدات آمریکا است.
کد خبر: ۹۷۴۰۴۷
واکنش ایران به مصوبه سنای آمریکا در باره تمدید تحریم‌ها

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از تسنیم، "بهرام قاسمی" سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه ای وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به تصویب طرح تمدید تحریم های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان در سنای آن کشور اظهار داشت: همانگونه که مکررا توسط مقامات عالی رتبه کشور اعلام شده است، مصوبه اخیر مجلس نمایندگان و سنای آمریکا برای تمدید تحریم ها علیه ایران مخالف برجام و تعهدات آمریکا در حقوق بین الملل مبنی بر عدم مداخله در روابط داخلی و بین المللی سایر کشورهاست. بر اساس اصول اولیه حاکم بر روابط بین الملل، دولت آمریکا مسئول اجرای تعهدات بین المللی آن کشور است و تحولات سیاسی داخل آمریکا و ارتباطات میان قوای مقننه و مجریه آن کشور نمی تواند توجیهی برای اهمال و یا استنکاف از اجرای تعهدات بین المللی آن کشور محسوب شود.

قاسمی تصریح کرد: رئیس جمهور ایالات متحده در برجام پذیرفته است که با استفاده از کلیه اختیارات خود، از قانونی و اجرایی شدن موارد مخالف برجام، منجمله مصوبه اخیر کنگره، جلوگیری نماید.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که به توافقات بین المللی خود پایبند است ولی برای کلیه شرایط پیش بینی های متناسب را به عمل آورده و آمادگی لازم برای پاسداری مؤثر، قوی و مدبرانه از حقوق مردم ایران در هر شرایطی را ایجاد کرده است.

قاسمی در پایان افزود: وزارت امور خارجه، رفتار دولت آمریکا در این زمینه را به صورت دقیق رصد نموده و گزارشی کامل به هیئت نظارت بر اجرای برجام به منظور تصمیم گیری و اقدام مقتضی ارائه خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
نوذر
-
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
برجام پر.....!!!
sasan
-
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
مردم نمیتونن این اتفاقاتو تحلیل كنن و مسئولین كشور خوب میدونستن كه چنین اتفاقی می افته و همه اینها یه بازی سرگرم كنندس وگرنه آمریكا همون آمریكای آباد شده توسط انگلاساكسونهاست... هیچكسی از آمریكا انتظار نداشت پایبند باشه چون از پایه اونها ایران رو تهدید میبینن تا روزی كه دوباره مردم ایرانو استعمار و استثمار نكنن بیخیال نمیشن، هرچند كه الانم وضعیت جالبی این مردم ندارن...
محمد حسین
-
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
برویم دنبال خودكفایی ملی كه مذاكره و برجام و ادامه تحریم فقط تنبلی است و بس!
s
-
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۲
۰
۰
شرم آوره از این ادبیات لطیف و نحیف
بذطی
-
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
حتما ما باز محكوم كردیم نه ؟؟؟ امریكا چقدر بد بخت شد .
سلام
-
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
یه روز به شیر گفتن بیا و یكم مهربون باش از فردا حیونی رسید یه متلكی حواله شیر كرد و رفت!!!!!

تا كی میخواین از این ادبیات سخیف و ترسو وار استفاده كنین مگه تو سی و چند سال گذشته ندیدین باهامون چكار كردن!!!!!!

واقعا كه خیلی خوش خیال هستین


وای بی شما كه سه سال وقت این مردم را هدر دادین بدون حتی سر سوزنی فایده
اذر
-
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
بدرك ما كشور مستقلی هستیم .
میكا
-
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۳
۰
۰
سلام دوستان باور كنید قلبم بدرد امد از این همه تحقیر ایران تا الان میگفتم مگه میشه یه كشور به توافق انجام شده پشت پا بزنه اگر امریكا این كارو كرده بخدا من یكی از اصلاح طلبان محض میباشم دولت محترم لطفا جوابشان را بدهد تا بفهمند ایران وایرانی هیچگاه زیر بار زور نمیره با تشكر موافقان قیام كنند
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها