رئیس انبوه‌سازان مسکن استان تهران معتقد است تا زمانی که اقتصاد رونق پیدا نکند، مسکن همچنان در رکود است. حسن محتشم در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما اظهار کرد: خروج مسکن از رکود زمانی خواهد بود که اقتصاد کشور رشد کند و نرخ تورم به زیر 10 درصد برسد.
کد خبر: ۹۷۴۲۹۵

وی تصریح کرد: کند شدن چرخه اقتصاد و گردش نقدینگی باعث شده ما با کاهش و توقف تولید در صنایع ساختمان در بازار مسکن مواجه شویم. محتشم ادامه داد: تا زمانی که اقتصاد کلان تغییر نکند و گردش نقدینگی تقویت نشود، در حوزه مسکن شاهد تغییرات چندانی نخواهیم بود.

رئیس انبوه‌سازان مسکن استان تهران تاکید کرد: مسئولان وزارت راه و شهرسازی با اعطای وام برای خانه اولی‌ها امید داشتند در سال 95 شاهد تغییر در بخش مسکن باشند که در پنج ماه اول سال شاهد رشد معاملات بودیم اما این معاملات، ویژه مخاطبان خاص و واحدهای کوچک و متوسط بوده است. وی با اشاره به این‌که بازار مسکن همچنان در رکود به‌سر می‌برد، تاکید کرد: بیشترین بحث دولت کنترل تورم بود که تک‌رقمی شدن باعث افزایش بیکاری، کاهش تولید و رکود مسکن شده است. محتشم افزود: در سال‌های آینده شاهد تقاضاهای جدیدی در بازار مسکن خواهیم بود که با رکود چهار ساله، عرضه جوابگوی تقاضا نخواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های زمین و مسکن و شهرهای جدید با اراضی که در اختیار دارند با انبوه‌سازان تعامل کنند تا از طریق گرفتن زمین وارد چرخه ساخت‌وساز شوند و تولید افزایش یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها