فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ناوگروه‌های ارتش ایران نقش مهمی در امنیت شمال اقیانوس هند و خلیج عدن دارند.
کد خبر: ۹۷۲۴۶۴
دریادار سیاری: با پنتاگون شوخی نداریم

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری صبح امروز در همایش گردهمایی فرماندهان مناطق دریایی نداجا که در ستاد این نیرو برگزار شد، اظهار داشت: نیروی دریایی امروز در ابعاد مختلف نیروی انسانی و تجهیزات و زیرساخت‌ها و پایگاه ها و تسلط اطلاعاتی و توان رزمی بالا در عرصه دریا حضور فعال دارد و توان بازدارندگی خود را به معرض نمایش می‌گذارد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اعزام ٤٩ ناوگروه این نیرو به ماموریت‌های مختلف برون‌مرزی را مظهر اقتدار نظام دانست و افزود: این ماموریت‌ها نقش موثری در تامین امنیت شمال اقیانوس هند و خلیج عدن داشته و تاکنون 3هزار 844 کشتی تجاری و نفتکش توسط ناوگروه‌های ما اسکورت شده‌اند.

امیر سیاری خاطر نشان کرد: تمام تلاش ما این است تا یک نیروی راهبردی در شان ملت ایران داشته باشیم.

فرمانده نیروی دریایی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نحوه برخورد با دزدان دریایی اظهار داشت: دستور داریم که دزدان دریایی را دنبال نکنیم و همان چندباری که آن‌ها را دستگیر کردیم با مشکلاتی همراه بود اما آن‌ها را دور می‌کنیم.

سیاری همچنین اظهار داشت: با تغییراتی که در ناو خارک ایجاد کردیم قطعاً عرض اقیانوس اطلس را هم طی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: فرمانده پنتاگون گفته بود ایرانی‌ها نمی‌توانند عرض اطلس را طی کنند و به سواحل قاره آمریکا برسند اما بدانید ما به دنبال این هستیم و قطعاً ناوگروه بعدی را می‌فرستیم تا عرض اقیانوس اطلس را طی کند تا ببینید شوخی نمی‌کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ث
-
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۶
۰
۰
درود بر دلاوران ایرانی
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها