چندین ماه پس از انتشار نخستین اعترافات راننده صدام که وی را چندین ماه در گودالی در مزرعه خود پنهان کرده بود، بار دیگر گفته‌های وی مورد توجه برخی رسانه‌ها قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۷۰۸۲۵
روایت پنهان شدن صدام در گودال

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از شبکه العالم، صدام دیکتاتور معدوم عراق، چندین ماه در گودالی در مزرعه الاخان علاء نامق، راننده خود، پنهان شده بود.

خبرگزاری اسپوتنیک یکشنبه 30 آبان نوشت: سئوالی که ذهن بسیاری را به خود مشغول کرده این است که چگونه آمریکا این گودال " گودال عنکبوت " را یافت و چگونه بدان راه یافت؟

بر اساس اعلام خبرگزاری روسی که پس از چندین سال این حادثه را بار دیگر مطرح کرد، "علاء نامق" نخستین بار حدود دو سال پیش تصمیم گرفت سکوت خود را بشکند و درباره گودالی که صدام در آن زندگی می کرد سخن بگوید.

وی گفت: این گودال را با برادرش قیس حفر کردند که عبارت از اتاقی زیرِ زمین درمزرعه خود بود که زیر نخلی حفر شده بود.

وی افزود: منطقی بود صدام در روستای محل تولد خود یعنی "قیرا" ی شهر تکریت واقع در ساحل رود فرات میان خانواده و عشیره خود پنهان شود.

به گفته وی، صدام هنگام اقدام ما برای کمک به وی جهت فرار و انتقال میان منازل مختلف منطقه، متون ادبی و شعر می سرود. وی به خاطر اینکه اطمینان داشت که آمریکایی ها برای شناسایی محل پنهان شدن و بازداشت وی تماسها را شنود می کنند؛ از تلفن استفاده نمی کرد.

بنا بر اظهارات راننده صدام، وی سخنرانی های تحریک آمیز زیادی برای هواداران خود جهت ادامه مبارزه با ارتش آمریکا ایراد کرد و آن را از بیم اقدام آمریکا در تحلیل سخنرانی های ضبط شده جهت شناسایی محل پنهان شدن وی، سخنانش را در ضبط صوت کوچکی ضبط می کرد.

وی افزود: صدام ازمن خواست تا اتومبیل وی را به شهر سامراء ببرم و صدای اتومبیل ها را به هنگام عبوردر نوارهای سخنرانی ضبط کنم تا امریکا را فریب دهیم و نتوانند به ما دست یابند.

گفتنی است، صدام در دوره حکومت جنایت بار خود، دستور سر به نیست کردن دوستان خود یعنی حزب بعث، همکاران و دوستان خود را در نشست مشهوری صادر کرد که فیلم آن موجود است و در سال 1979 خود شخصا بر اجرای این دستورها نظارت کرد، این حادثه آن روزها به توطئه رفقا مشهور شد.

صدام هم چنین درانتفاضه شعبانیه، زشت ترین جنایتها را بر ضد مردم بی دفاع انجام داد. به دستور وی، روستاهای کرد نشین هم با سلاح شیمیایی هدف قرار گرفت که از زشت ترین جنایت های تاریخ است.

وی هم چنین جنگ دراز مدتی را به ایران تحمیل و در آن از سلاح های شیمیایی استفاده کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
جانباز و بازنشسته
-
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۱
۰
۰
صدام این همه جنایت كرد آخرش چه شد؟ از كاخ به گودال رفت. این همه خفت و خواری برای او حالا باید آل سعود خود را آمده كند كه خون بیگناهان مردم یمن دودمان وهابیت و آل كثیف را بر باد خواهد داد و بدتر از صدام بر سر این خاندان خواهد آمد.
امید
-
۰۷:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۲
۰
۰
خون هزاران جوان شهید ایرانی كه پاك ترین و بهترین مردان زمان خویش بودند بدست این جنایتكار ریخته شد یادش بخیر همكلاسی خوبم بهزاد كه شهید شد یادش بخیر
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها