یک روزنامه انگلیسی با اشاره به اعتراضات در حال انجام در آمریکا علیه رئیس جمهور جدید این کشور، از تشکیل جنبش های ضد «ترامپ» در ایالات متحده خبر داد.
کد خبر: ۹۷۰۷۰۳
جنبش‌های ضد ترامپ در آمریکا تشکیل شدند

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، گاردین در این رابطه می نویسد: موج اعتراضات در شهرهای آمریکا با اقدامات افراد در شبکه های اجتماعی ضد ترامپ همراه شده است.

برخی از افراد در زیر پلاکاردهایی که بر روی آنها نوشته شده است «او رئیس جمهور ما نیست» تظاهرات می کنند و برخی هم در شبکه های اجتماعی نظیر فیس بوک تلاش می کنند تا ترامپ را به خاطر مواضعش درباره تغییرات آب و هوایی و تنفر وی از زنان به چالش بکشند.

«گئورگی مک کلوی» فعال سیاسی در این باره گفت: مردم راهی خیابانها شده اند، زیرا آنها شوکه شده اند. ما هم اکنون شاهد اعتراضات مردم در کشورمان هستیم. به نظرم می رسد که دولت از ما می ترسد. اکثریت مردم آمریکا تصور می کنند که زمان تغییری بزرگ فرا رسیده است. دونالد ترامپ به گونه ای دیگر می اندیشد و به دنبال تغییری متفاوت است و این در حالی است که ما به دنبال تغییری دیگر هستیم.

سازمان های مدافع حقوق مهاجران، مبارزه با تغییرات آب و هوایی، مبارزه با نژاد پرستی سازمان دهی شده در تلاشند که توجه خود را از سیاست های بلند مدت به طرف مقابله با سیاست های ترامپ و از جمله تهدید وی برای اخراج گسترده مهاجران و مقابله با مواضع وی درباره تغییرات آب و هوایی تغییر دهند.

یک گروه دفاع از محیط زیست انتخاب ترامپ را فاجعه توصیف و اعلام کرده است که جنبش دفاع از آب و هوا سبب می شود از پیشرفتی که کشور ما داشته است، محافظت شود.

«کوین زیویس» وکیل و مدیر یک گروه اقتصادی در واشنگتن گفت: ترامپ قصد دارد که طرح های اقتصادی خود را رواج دهد اما این طرح ها برای تمامی مردم آمریکا وحشتناک هستند. وی (ترامپ) قصد دارد که تریلیون ها دلار را به طبقه مرفه جامعه تزریق کند و این سبب خواهد شد که اکثریت مردم در بدترین وضع زندگی کنند. او قصد دارد که طرح بیمه اوباما را منسوخ کند. مردمی که به خاطر مسائل اقتصادی به وی رای دادند، خواهند فهمید که فریب یک فروشنده را خورده اند.

این کارشناس اقتصادی گفت: ترامپ در جهت منافع شرکت های بزرگ حرکت خواهد کرد و این موضوع تنها سبب افزایش مخالفت ها خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها