ترامپ و چالش مهم انتصاب‌های دولتی

دونالد ترامپ در حالی عنوان چهل‌و‌پنجمین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا را به دست آورد که هیچ‌گونه سابقه سیاسی در کارنامه خود ندارد. این مساله طی یک هفته گذشته و با آغاز تلاش‌های او برای انتصاب‌های دولتی نمود بیشتری پیدا کرده است. گرچه خودش در تازه‌ترین واکنش‌ها نسبت به این مساله اعلام کرد که کاری سازمان یافته در جریان است، اما کارشناسان بر این باورند تشکیل کابینه و جمع کردن افراد مختلف با نظرات متفاوت یکی از مهم‌ترین و اولین‌های چالش‌های او در مقام جدیدش به حساب می‌آید.
کد خبر: ۹۶۹۴۸۰

به گزارش پرس‌تی‌وی، در تازه‌ترین این خبرها اعلام شد مایک راجرز، سرپرست سابق کمیته اطلاعات کنگره آمریکا و مشاور امنیت ملی تیم ترامپ، تحت فشار سایر اعضای این تیم از سمت خود استعفا داد. حادثه‌ای که رسانه‌ها از آن تحت عنوان یک پاکسازی استالینی یاد کردند. تنها دو روز پیش‌ از این نیز کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی که یکی از نزدیکان ترامپ بود از سمت سرپرستی تیم انتقال رئیس‎‏جمهور کناره‌گیری کرده بود. پس از استعفای کریستی، سرپرستی تیم انتقال ترامپ به عهده مایک پنس، معاون وی گذاشته شد. البته خود ترامپ در واکنشی توییتری نسبت به این اخبار گفت که روند انتقال بسیار سازمان‎‏یافته پیش می‎‏رود و تنها خودش می‎داند فینالیست‎ها در این تیم چه کسانی هستند.

در واقع این تنش‌ها از اوایل هفته گذشته و پس از آغاز فعالیت ترامپ و پنس برای انتخاب اعضای کابینه شروع شد. در این میان برخی مقامات باسابقه حزب جمهوریخواه که در جریان مبارزات انتخاباتی ترامپ را طرد کرده بودند، اکنون درصدد نزدیک شدن به رئیس‌جمهور منتخب هستند اما به گفته برخی از این مقامات، تیم انتقال ترامپ با این بهانه که آنها از این نامزد جمهوریخواه حمایت نکردند، مانع ورود آنها شدند. از سوی دیگر در حالی که وزارت خارجه و دفاع آمریکا اعلام کرده‎اند در انتظار دریافت اسامی کابینه دولت جدید هستند، شایعه‌ها درباره احتمال ورود دونالد جونیور و اریک، پسران ترامپ و ایوانکا، دختر رئیس‌جمهور و همسرش جارد کوشنر به کابینه ترامپ افزایش یافته است. بر اساس آنچه رسانه‎‏ها اعلام کرده‌اند، به نظر می‏‌رسد کوشنر نقش مهمی در استعفای راجرز و کریستی داشته است.

در همین حال، پس از آن‌که ایوانکا دستبند طلای خود را پس از یک مصاحبه تلویزیونی به حراج گذاشت، نگرانی‎ها درباره بهره‌‏‌برداری ترامپ و خانواده‌اش از قدرت سیاسی‌‎ در راستای منافع اقتصادی‌ افزایش‌یافته‎ است. اکنون ناظران سیاسی معتقدند انتخاب رینس پریباس، دبیر کمیته ملی حزب جمهوریخواه، به‌عنوان رئیس دفتر ترامپ و استیون بنن، به‌عنوان استراتژیست ارشد دولت رئیس‌جمهور جدید، یک آرایش بی‎سابقه است که موجب رقابت بر سر قدرت در آمریکا می‎‏شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها