با ابلاغ معاون اول رئیس جمهور

حق مسکن کارگران 20 هزار تومان افزایش یافت

سرانجام با گذشت حدود یکسال و نیم از مصوبه شورای عالی کار مبنی بر تغییر حق مسکن کارگران از ۲۰ به ۴۰ هزار تومان، با مصوبه امروز دولت رسما این افزایش از ابتدای مهرماه در فیش‌ها لحاظ خواهد شد.
کد خبر: ۹۶۹۴۷۶
حق‌ مسکن کارگران دو برابر شد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، بر اساس مصوبه ۹۳ شورای عالی کار، حق مسکن کارگران از ۲۰ هزار تومان به ۴۰ هزار تومان افزایش یافت و قرار بر این بود که افزایش قیمت از ابتدای سال ۹۴ اعمال شود؛ اما مدتها خبری از آن نشد.

در واقع، به دلیل اینکه افزایش ۲۰ هزار تومانی کمک هزینه مسکن کارگران در سال ۹۴ اعمال نشد، این مصوبه مجدد در اواخر سال گذشته به تصویب شورای عالی کار رسید و قرار شد از ابتدای امسال هم، در فیش‌های حقوقی کارگران محاسبه شود؛ اما باز هم افزایش حق مسکن کارگران اعمال نشد!

پس از آن، مجدد این موضوع در خردادماه امسال در شورای مشاوره سه‌جانبه ملی که با حضور نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و دولت در وزارت کار برگزار شد، به تائید رسید؛ ضمن اینکه در جلسات مختلف درباره آن بحث و بررسی صورت می‌گرفت؛ اما سرانجام با وجود ۳ مصوبه شورای عالی کار و شورای مشاوره سه‌جانبه ملی، امروز هیأت دولت میزان کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار را تصویب کرد و از ابتدای مهرماه این افزایش نرخ باید محاسبه و به حساب کارگران واریز شود.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، میزان کمک‌هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای مهرماه سال ۱۳۹۵ مبلغ چهارصد هزار ریال تعیین شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۸
مهدی
-
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
بیست هزار تومان در برابر حقوق های نجومی فحشی بیش نیست
سلیمان
-
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
بازهم خوش به حال كارگران اصلا ما فرهنگیان نمیدانیم حق مسكن یعنیچه
بابك
-
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
آقای سلیمان تو آب گل آلود دنبال ماهی میگردی؟
با كت و شلوار اتو كشیده میری سر كلاس و اتو كشیده سر سفره نهار پیش زن و بچه ات نشستی.تعطیلات عید رو كه خونه ای.سه ماه تعطیلات هم كه صفا.خبر از آلودگی و سم كك و پاتیل ذوب و بیخوابی های شبانه و تحویل سال نو تو كارخونه رو عمرا بتونی درك كنی.حالا با این همه بدبختی قشر كارگر دنبال بیست هزار تومن حق مسكنی؟عجب آشفته بازاریست دنیا.......
جانباز و بازنشسته
-
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۶
۰
۰
آقایان خودتان هم قبول دارید كه با40 هزار تومان نمی شودیك كیلو گرم گوشت گوسفندی خرید چه رسد به اجاره كردن خانه واقعا" این است اجرای عدالت در جامعه خودتان حق مسكن چقدر می گیرید و یا خانه ای كه دولت و یا سازمان مربوطه برای شما جاره می كند چقدر است ؟ پرداخت حقوق های نجومی با این افزایش مسكن كارگران عدالت است؟!!!!!!!
علی
-
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
آقای سلیمان از 12 ماه سال 10 ماهش خانه هستی حالا دنبال 20 هزار تومان هستی واقعا برات متاسفم
ش
-
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
سلام واقعا توی این گرانی گفتن بیست هزار تومان حق مسكن كار گران اضافه شد شرم اوره اونهم با تبسم وخوشحالی
محمد
-
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
بنده از طرف سلیمان از همه كارگران زحمتكش عذرخواهی می كنم.
نیما
-
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۷
۰
۰
20 هزارتومان برای خودتون ... قشركارگربا 20 هزارتومان به كجا میرسه خدارو درنظربگیرین بایداون دنیا جواب گوی زن و بچه های ما باشین.. سرسال چندرقاز اضافه میكنید روی حقوق .. به كجا میرسه .. حقوق ما زیرخط فقر هست... تا كی حق كارگر و بخورین؟؟؟؟؟؟

نیازمندی ها