رییس جهاد کشاورزی خوزستان خبر داد:

آغاز کشت پاییزه در زمین‌های خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص کشت پاییزه استان، گفت: سطح زیر کشت پاییزه استان حدود یک میلیون و 100 هزار هکتار و شامل محصولات زراعی، نیشکر و محصولات باغی است.
کد خبر: ۹۶۹۳۲۰
آغاز کشت پاییزه در زمین‌های خوزستان

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین از خوزستان، کیخسرو چنگلوایی اظهار کرد: هماهنگی‌های بسیار خوبی در زمینه تأمین نهاده‌ها مانند بذور اصلاح‌شده، سموم و ارائه تسهیلات بانکی انجام شده است و مشکلی در این زمینه در استان وجود ندارد.

وی افزود: در زمینه تامین آب اراضی پاییزه در حوضه‌های کارون، کرخه و دز هیچ مشکلی وجود ندارد و در خصوص حوضه مارون، هماهنگی‌های انجام‌ شده است تا به میزان حدود 80 مترمکعب بر ثانیه آب رهاسازی و مشکل 6 شهرستان بهبهان، امیدیه، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و شادگان حل شود.

چنگلوایی تصریح کرد: مشکل تامین آب برای اراضی محدوده رودخانه زهره و خیرآباد وجود دارد که قرار شده است استاندار پیگیر این مسأله باشد و وزارت نیرو آب موردنیاز را از طریق سد کوثر رهاسازی کند تا کشاوزان این مناطق نیز بتوانند نسبت به کشت پاییزه اقدام کنند.

وی در خصوص پیش‌بینی میزان برداشت از مزارع استان، گفت: اکنون نمی‌توان در خصوص میزان برداشت نظر داد اما پس از مشاهده سطح سبز، می‌توان میزان برداشت را پیش‌بینی کرد.

چنگلوایی ادامه داد: تولید بخش کشاورزی مانند کارخانه نیست که موادی وارد کارخانه شود و محصول دیگری از کارخانه خارج کنیم و در بخش کشاورزی عوامل مدیریتی، نظارت فنی، کاشت به موقع و عوامل اقلیمی بسیار تأثیرگذار هستند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال شاهد افزایش میزان تولیدات استان باشیم و اگر حادثه غیرمترقبه‌ای صورت نگیرد و مشکل تامین آب اراضی حوضه زهره حل شود، عملکردی بهتری را نسبت به سال گذشته شاهد خواهیم بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها