وزیران دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در پایان دیدار خود در تهران، موافقتنامه همکاری دفاعی - نظامی دو جانبه امضا کردند.
کد خبر: ۹۶۸۴۵۷
ایران و چین موافقت نامه همکاری دفاعی - نظامی امضا کردند

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از از وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان و سپهبد چانگ وان چوان در این دیدار در باره مسائل دوجانبه منطقه ای و بین المللی گفت و گو کردند.

سردار دهقان در این دیدار طی سخنانی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور چین به جمهوری اسلامی ایران و توافق روسای جمهور دو کشور در خصوص تقویت و توسعه همکاری های دفاعی - نظامی و مبارزه علیه تروریسم در چارچوب سند جامع همکاری های دو کشور تاکید کرد.

وی افزود: ارتقاء روابط و همکاری های دفاعی - نظامی بلند مدت با چین از اولویت های اصلی دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران به شمار می رود و سفر وزیر دفاع چین به ایران را در همین راستا ارزیابی می کنیم.

سردار دهقان با بیان اینکه همکاری های دفاعی - نظامی ایران و چین، ضامن صلح و امنیت جهانی و منطقه ای است تاکید کرد: حفظ صلح و ثبات در آسیا و اقیانوسیه مسئولیت تمامی کشورهای این منطقه است.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تبیین شرایط منطقه خاطر نشان کرد: امروز منطقه خاورمیانه به دلیل مداخلات خارجی و عدم احترام به حاکمیت ملی کشور ها به کانون بحران و نا امنی در جهان تبدیل و به تروریسم و گسترش آن در اقصی نقاط جهان منجر شده است.

سردار دهقان با اشاره به حمایت آمریکا و برخی دولت های منطقه از جریانات تروریستی گفت: دامنه تروریسم و گستره آن در حال گسترش به اروپا، آسیای مرکزی، قفقاز و دیگر مناطق می باشد و امروز تهدید داعش و تروریسم به یک چالش مهم منطقه ای و جهانی تبدیل شده است.

سپهبد چانگ وان چوان وزیر دفاع جمهوری خلق چین نیز در این دیدار طی سخنانی با ابراز خرسندی از سفر به ایران اظهار داشت: کشور بزرگ ایران با تمدن کهن از جایگاه برجسته و ممتازی در حوزه های سیاسی، امنیتی، نظامی ، اقتصادی و فرهنگی برخوردار است و من بسیار خوشحالم که در تهران با دوست صمیمی خود سردار دهقان دیدار و گفت و گو می کنم.

وی افزود: اشتراک منافع و تفاهم ایران و چین در مسائل مختلف جهانی و منطقه ای راه را برای توسعه همکاری های دفاعی-نظامی میان دو کشور کاملاً هموار کرده است.

براساس این گزارش، گسترش همکاری های دفاعی- نظامی و تبادل تجربیات در زمینه های نظامی بویژه در حوزه های آموزشی و مبارزه همه جانبه با تروریسم و مولفه های ناامنی در منطقه از مفاد این موافقت نامه به شمار می رود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها