چرا نیمار، رونالدو و مسی نمی توانند رکورد علی دایی را بزند؟ / 2 دلیل برای دست نخورده ماندن رکورد شهریار

هر زمان بازیکنانی مثل کریس رونالدو، لیونل مسی و یا نیمار موفق به گلزنی می شوند مدام این بحث به وجود می آید که آیا این سه سوپراستار می توانند زمانی از رکورد گلزنی علی دایی عبور کنند یا خیر؟
کد خبر: ۹۶۸۴۰۵
چرا نیمار، رونالدو و مسی نمی توانند رکورد علی دایی را بزند؟  / 2 دلیل برای دست نخورده ماندن رکورد شهریار

به گزارش جام جم آنلاین ، علی دایی با 109 گل زده همچنان رکورددار گل ملی در جهان است و به همین دلیل به آقای گل جهان شهرت یافته است. او فاصله زیادی با نفرات بعد از خود دارد و به همین دلیل رکورد او یکی از سخت ترین رکوردهای دنیاست، بدان معنا که شکستن آن سال ها زمان می برد.

اما اکنون نیمار هر زمانی که در ترکیب تیم ملی فوتبال برزیل گل می زند بلافاصله این بحث مطرح می شود که او می تواند به رکورد ملی گلزنی علی دایی برسد. کریس رونالدو هم دیشب برای تیم ملی فوتبال پرتغال به لتونی گل زد تا درباره او هم چنین بحثی مطرح شود.

حتی یک ارزیابی نشان داد که نیمار در صورت ادامه روند کنونی هفت سال دیگر رکورد علی دایی را می زند. اما احتمال شکستن رکورد علی دایی حداقل از سوی بزرگ ترین ستاره های فوتبال دنیا خیلی بعید است. چرا؟ دلایلش را مرور می کنیم:

1-پنج سال فرصت برای درخشش نیمار

نیمار برزیلی جدی ترین رقیب علی دایی برای شکستن رکورد گلزنی ملی در دنیاست. او ستاره درخشان تیم ملی فوتبال برزیل به شمار می رود و در اکثر بازی های ملی گل می زند. ستاره بارسلونا 52 گل تا به حال برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است. اما با توجه به شرایطی همانند وضعیت جسمانی و درنظرگرفتن فاکتورهای جسمانی نیمار، سال گذشته یک موسسه علوم و فنون ورزشی بر اساس یک گزارش آماری پیش بینی کرد نیمار شش سال دیگر برای درخشش و گلزنی فرصت دارد. یک سال از آن زمان رفته. اگر پیش بینی این موسسه ورزشی آمریکایی درست باشد نیمار پنج سال دیگر تمام می شود. به ثمر رسیدن 60 گل در پنج سال ممکن است؟ احتمال کمی برای این موضوع وجود دارد. اگر نیمار مصدوم نشود، افت نکند، درخشش او تداوم داشته باشد می تواند 60 گل بزند. اما خیلی بعید است.

چنین شرایطی برای مسی و رونالدو هم وجود دارد. سن آنها از نیمار بیشتر است و فرصتشان برای گلزنی و درخشش کمتر. پس احتمال شکسته شدن رکورد علی دایی به دست این دو بسیار ضعیف است.

2-ستاره های جدید از گرد راه می رسند

فوتبال برزیل با وجود اینکه بزرگ ترین بازیکن تاریخ فوتبال یعنی پله را درون خود دارد هرگز به ستاره ها وابسته نبوده است. نیمار اکنون محبوب ترین و برترین بازیکن برزیل به شمار می رود اما برزیل به او وابسته نیست. این کشور آمریکای جنوبی معدن بی پایان بازیکنان است. هر سال نزدیک به 45 بازیکن راهی اروپا می شوند تا در لیگ های مختلف این کشور به میدان بروند. با این اوصاف و در شرایطی که پدیده پشت پدیده در فوتبال برزیل معرفی می شود چه دلیل منطقی وجود دارد که نیمار بیش از 10 سال مهاجم اول تیم ملی فوتبال برزیل باشد؟ ستاره های جدید از راه می رسند و کسی منتظر نیمار و افت و خیزهایش باقی نمی ماند.

رونالدو و مسی هم با تمام ستاره بودنشان روزی تمام می شوند. همان موسسه علوم و فنون ورزشی که سال گذشته میزان زمانی درخشش ستاره های فوتبال دنیا را تخمین زده بود پیش بینی کرد که رونالدو و مسی به ترتیب چهار و شش سال دیگر برای درخشش فرصت داشته باشند. این فرصت کافی است؟ با توجه به حریفانی که پرتغال و آرژانتین در سطح فوتبال دنیا دارند و البته افت و خیز این دو باید گفت خیر. حتی یک بازه زمانی 10 ساله هم کافی به نظر نمی رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
ناشناس
-
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۴
۰
۰
!!! ما از علی دایی ممنونیم و همیشه هم به یادمون میمونه كه با غیرت مثال زدنی و فوق العاده بازی میكرد و الحق كه بازیكن خوبی خم بود... اما دور از انصافه شرایط بازیكنایی مثل مسی و نیمار با ایشون یكی بدونیم!!!!
علی دایی
-
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۹
۰
۰
اگر اینها هم در آسیا بازی كنند 25بار ركورد آقای علی دایی شكسته میشود
آقای دایی تشكر

نیازمندی ها