با گذشت 8 ماه از سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» کارشناسان بررسی می‌کنند

اقتصاد ایران هنوز مقاوم نیست

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر سیاست های اقتصاد مقاومتی، تحقق آنها را نیازمند مصرف کالای داخلی ایرانی دانست.
کد خبر: ۹۶۷۵۹۸
اقتصاد مقاومتی با مصرف کالای ایرانی تحقق پیدا می‌کند

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، حسین نوش‌آبادی در راستای استفاده از کالای دانش بنیان ایرانی بیان کرد: سیاست هایی که اقتصاد مقاومتی مورد تاکید قرار می دهد بر استفاده حداکثری بر محصولات باکیفیت داخلی و استفاده از کالای دانش بنیان ایرانی تدوین شده است.

وی با تاکید بر ایجاد شرایط مناسب ترویج و فرهنگسازی در عرصه فضای مجازی که برنامه اقتصاد دانش بنیان و پیرو آن اقتصاد مقاومتی را محقق کند، گفت: اقتصاد دانش بنیان و مقاومتی زمانی تحقق پیدا می کند که مصرف کالای دانش بنیان داخلی و ایرانی مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری جشنواره «ایران ساخت» و نقش آن در غنی سازی فضای مجازی و بهره گیری از عنصر فرهنگ و تولید محتوا برای حمایت از کالای دانش بنیان ایرانی، ابراز نشان کرد: طبیعی‌ست که با برگزاری چنین رویدادهایی و همچنین با توجه به ایجاد و ترویج فرهنگ مصرف کالای دانش بنیان ایرانی، اقتصاد در کشور ما می تواند رشد خوبی پیدا کند، اما این امر ملزم به اعتماد مردم به کالای دانش بنیان ایرانی است و همچنین تولید کنندگان باید به ارائه کالای باکیفیت توجه ویژه‌ای داشته باشند.

جشنواره ملی فرهنگی هنری ایران ساخت با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری‌سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش‌بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش‌بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی باکیفیت» و همچنین «کمک به برجسته‌سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی» به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب‌وکار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
محمد
-
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۲
۰
۰
وقتی یك بخاری نو داخل میخری كه ازروز اول قصدجانت روكرده بازم حمایت می كنی!حتی میخ های فولادی هم الان دیگه خم میشن!! شمایك محصول آبرومندداخلی نام ببركه ماشرمندش نشیم!!مردم كیفیت میخان!ازخداشون نیست كه خارجی بخرن!ازبس جنس اشغال فروختیم كه همه مردم میگن این جنسش "خارجی" هست یعنی كه "بهتر" هست!!مگراین جنسای درجه 3 چینی كه دارن روی مارو كم میكنن!

نیازمندی ها