نویسنده و شاعر کشورمان معتقد است؛ ایجاد کانال‌های تخصصی برای تبلیغ کالا و محصول دانش بنیان و باکیفیت ایرانی راهکار موثر و مفیدی خواهد بود.
کد خبر: ۹۶۶۶۱۱
ایجاد کانال‌های تخصصی برای تبلیغ کالاهای دانش‌بنیان ایرانی

به گزارش جام جم آنلاین از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، جعفر ابراهیمی (شاهد) نویسنده و شاعر کشورمان در خصوص نحوه حمایت از محصولات باکیفیت و دانش بنیان ایرانی، اظهار کرد: راه‌اندازی کانال‌های تخصصی تلویزیونی یا مجازی می‌تواند به برندسازی و تبلیغ درست محصولات و کالاهای دانش بنیان ایرانی کمک کند.

وی با اشاره به اینکه استفاده از فضای مجازی در تبلیغ محصولات دانش بنیان ایرانی موثر است، تصریح کرد: شبکه های مجازی مانند شمشیر دو لبه هستند که باید در کنار مزیت هایی که دارند به مضرات آنها نیز توجه شود و نباید در استفاده از این فضاها زیاده‌روی شود.

ابراهیمی همچنین بیان کرد: برگزاری جشنواره هایی همچون جشنواره ایران ساخت ، نوعی اخطار و هشدار با خود به همراه دارد، و آن این است که متوجه خطرهای فضاهای مجازی باشیم و صدمه هایی که ممکن است به دنیای فرزندانمان وارد آورَد. واینکه می توان با ارائه راهکارهایی در این زمینه، میزان خطرها و صدمه های احتمالی را پایین آورد.

وی افزود: ما در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که ناگزیر از بهره‌گیری اینترنت و فضاهای مجازی هستیم و چه بخواهیم و چه نخواهیم، درگیر این موضوع شده ایم که این موضوع در بزرگترها کودکان و نوجوانان وجود دارد و همه ما به خوبی از خطرهای فضاهای مجازی کم و بیش اطلاع داریم به همین دلیل هرکسی باید به سهم خود باید بکوشد تا این خطرها و صدمه ها را به حداقل برساند و از طرف دیگر بتواند بهره حداکثری به شکل اصولی و درست نیز از این فضاها انجام دهد. جشنواره «ایران ساخت» نیز با هدف جریان سازی و تولید محتوا برای این شبکه ها مسوولیت مهمی دارد.

این شاعر و نویسنده کشورمان درباره اهمیت برگزاری جشنواره «ایران ساخت» اظهار کرد: احساس می کنم، حرکت خوب و مبارکی است و جای آن تاکنون در کشورمان خالی بوده است. به نظر من برگزاری چنین جشنواره هایی می تواند روح تولید کالای دانش بنیان و باکیفیت ایرانی را در کشور زنده کند.

وی در ادامه بیان کرد: ایجاد کلید واژه هایی در این گونه مطالب که کودک و نوجوان خواسته یا ناخواسته وارد فضاهای فرهنگی و ادبی هنری بشود نیز موثر است همان کارهایی که برخی از دشمنان فرهنگ ایرانی اسلامی ما می کنند و با ترفندهایی نوجوانان را وارد وبسایت هایی می کنند که مورد نظر آنها است.

به اعتقاد ابراهیمی، حمایت از کالاهای دانش بنیان ایرانی نیاز به یک همت و غیرت ایرانی دارد که برگزاری جشنواره هایی همچون «ایران ساخت» می تواند به این حمایت ها رنگ و بویی متفاوت دهد.
جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها