معاون پارلمانی رییس جمهور با تاکید بر این نکته که استفاده از کالای داخلی کشور یک ارزش محسوب می شود، گفت: باید طوری فرهنگسازی کنیم که مردم برای مصرف کالای دانش بنیان ایرانی به یکدیگر فخر بفروشند.
کد خبر: ۹۶۶۶۰۹
مردم باید برای استفاده از کالای دانش‌بنیان ایرانی فخر بفروشند

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره «ایران ساخت»، حسینعلی امیری با تاکید بر این نکته که استفاده از کالای دانش بنیان ایرانی نیاز به فرهنگ سازی دارد، گفت: گاهی مرم پول کیفیت جنس را پرداخت نمی کنند، بلکه هزینه یک برند را پرداخت می کنند. برای این مهم صدا و سیما، اصحاب رسانه و به ویژه آموزش و پرورش بر فرهنگ مردم اثر گذار باشد که مردم توجیه شوند خرید کالای خارجی تشخص نیست.

وی با بیان این نکته که وقتی کالای خارجی از سوی مردم کشور خریده می شود فرصت شغلی برای دیگر کشورها فراهم می شود، افزود: خرید کالای خارجی مساوی است با بیکاری جوانان ایرانی و ضربه مستقیم به اقتصاد کشور.

معاون پارلمانی رییس جمهور ادامه داد: باید در هر نقطه ای که بر فرهنگ مردم تاثیر گذار است این امر تبیین و فرهنگسازی شود تا مردم ما نسبت به استفاده از کالای با کیفیت داخلی تعصب پیدا کنند.

وی با بیان این که استفاده از کالای داخلی یک ارزش محسوب می شود، گفت: باید به نقطه ای برسیم که مردم برای بهره بردن از کالاهای دانش بنیان ایرانی به یکدیگر فخر بفروشند.

امیری ادامه داد: استفاده از کالاهای دانش بنیان ایرانی آثار بسیار مهمی در توسعه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی که از موارد مورد تاکید مقام معظم رهبری است دارد، این نکته در بحث اشتغال بسیار مهم است و در موضوع تولید ملی بسیار حائز اهمیت شمرده می شود.

وی همچنین برگزاری جشنواره ایران ساخت را کمک کننده پیشبرد اهداف اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: تولید ملی همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است، دولت نیز تاکید داشته و به بخش های مختلف بخشنامه شده است تا از کالای باکیفیت و دانش بنیان داخلی بهره برداری شود.

جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» با اهداف «جریان سازی و تولید محتوا برای فضای مجازی مرتبط با چرخه تجاری سازی، کارآفرینی و اقتصاد دانش بنیان»، «حمایت از خدمات و تولیدات دانش بنیان ساخت ایران»، «ساماندهی واردات بی‌رویه و ارج نهادن به کالاها و محصولات ایرانی با کیفیت» و همچنین «کمک به برجسته سازی (نشان تجاری) کالاهای مرغوب ایرانی»، در بخش ادبیات، هنرهای تجسمی، رسانه های دیداری و شنیداری، رسانه های دیجیتال و ایده بازار به همت ستاد توسعه فرهنگ علم، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری و به دبیر کلی پرویز کرمی و با شعار «فناوری ایرانی، کسب و کار ایرانی» از 16 تا 18 دی‌ماه سال جاری برپا می‌شود. آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره «ایران ساخت»، اول آذرماه 1395 است.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جشنواره ملی فرهنگی هنری «ایران ساخت» به وب‌سایت www.iransaakht.ir مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها