رئیس کانون عالی انجمن‌های کارگری در گفت و گو با جام جم آنلاین:

تشکیل کارگروه های دستمزد بی فایده است / دولت نتایج را وتو می کند

رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران کشور خبر داد

آغاز رسمی مذاکرات دستمزد ۹۶ کارگران از آذرماه

رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران کشور از آغاز رسمی مذاکرات مزد ۹۶ کارگران از آذرماه خبر داد و گفت: یکی از درخواست های کارگران از نمایندگان خود، پیگیری موضوع معیشت در شورای عالی کار است.
کد خبر: ۹۶۷۰۶۲
آغاز رسمی مذاکرات دستمزد ۹۶ کارگران از آذرماه

به گزارش جام جم آنلاین، غلامرضا عباسی در گفت وگو با تسنیم از ارسال نامه ای برای معرفی نمایندگان کارگران در شورای عالی کار به منظور تشکیل کمیته مزدی خبر داد و گفت: چند روز گذشته نامه ای از سوی معاونت روابط کار به تشکل های کارگری برای معرفی نمایندگان کارگری به منظور تشکیل کمیته مزدی ارسال شد.

وی ادامه داد: اخیراً نامه ای از سوی معاون روابط کار وزارت کار خطاب به نمایندگان کارگران و کارفرمایان درباره تعیین حداقل دستمزد سال 96 مشمولان قانون کار ارسال شده که در آن خواسته شده تا هر یک از گروه ها نماینده ای را برای معرفی در جلسات کمیته دستمزد سال 96 معرفی کنند.

عباسی افزود: پس از تشکیل کارگروه مزد، کار نظرسنجی از کارگران را در کشور آغاز خواهیم کرد اما درباره حق مسکن از دولت گلایه داریم، چون آنها در دولت مطرح کردند و از ما امضا گرفتند و قرار بود افزایش 20 هزارتومانی حق مسکن جزو دستمزد سال 95 باشد.

رئیس کانون عالی انجمن صنفی کارگران کشور ادامه داد: اما حالا دولت در این زمینه دوگانه برخورد می کند و به وعده خود عمل نمی کند. یکی از درخواست های کارگران از نمایندگان خود، پیگیری موضوع معیشت در شورای عالی کار است و این موضوع مورد تاکید است که دولت باید به کارگران توجه بیشتری داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۳
احمد
-
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
باز وعده،باز دروغ.اون كسانی كه دارن واسه ما تصمیم میگیرن چه خبر دارن از جیب بی پول ما؟كسی كه ماهی ۵۰ یلیون تومن میگیره چه میدونه درد كارگر جامعه چیه؟
محمدتبریزی
-
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
آغاز سركیسه كردن كارگران در آذر ماه را به همه كارگران رنج كشیده و زحمت كش تسلیت عرض می نمایم.
غیرقابل انتشار چون به مذاقشان نمی خوره
حمید عبدی
-
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۲۰
۰
۰
با سلام بنده همراه با چندین نفر از همشهریام تو یكی از شهر های آذربایجان شرقی مدت دوسال و كارخانه تولیدی كه یه فازش هم در حال نصب و راه اندازیه نزدیك 2ساله بصورت روز مزد روزانه 30تومن بدون بیمه وتعطیلی با حقوق كار میكنیم اینجا از ابتدایی ترین حقوق قانون كار خبری نیست به عبارتی روش نوین برده داری محسوب میشه حالا شما دم از افزایش حقوق بر اساس قانون كارمیزنی دلتون خوشه ها

نیازمندی ها