مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران از آغاز اکران های فرهنگی هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: همزمان با شروع هفته کتاب، پایتخت رنگ و بوی کتاب و کتابخوانی می‌گیرد.
کد خبر: ۹۶۷۰۱۵
تهران رنگ و بوی کتاب و کتابخوانی می گیرد

به گزارش جام جم آنلاین از مهر، عیسی علیزاده گفت: با توجه به آغاز هفته کتاب و کتاب‌خوانی برای دومین سال متوالی پایتخت با اکران تصاویری از جلد کتاب های معروف و شناخته شده بر روی بیلبوردهای شهری رنگ و بوی این هفته را به خود می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه این اقدام با توجه به شعار هفته کتاب «ایران می‌خواند» به عنوان یکی از فعالیت های فرهنگی سازمان انجام می‌شود، افزود: در این برنامه تابلوهای فرهنگی و بخش عمده ای از تابلوهای تجاری به اکران طرح روی جلد کتاب‌های معروف و شناخته شده اختصاص پیدا کرد تا به این ترتیب فضاهای شهری با این هفته هماهنگ شود.

وی با بیان اینکه با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی ایران، متاسفانه سرانه مطالعه در میان شهروندان بسیار پایین است، گفت: به نظر می‌رسد اقدامات فرهنگی از این دست شهروندان را به مطالعه کتاب ترغیب کند.

به گفته علیزاده، تصاویری که در تابلوها به نمایش گذاشته می‌شود، طرح جلد کتاب‌ها از نویسنده‌ های معروف و شناخته‌شده در حوزه‌های مختلف است که به دو صورت تکی و چهارتایی در سطح شهر اکران شده‌است و در برخی از آنها جمله‌ای معروف از آن کتاب و یا نویسنده به صورتی که قابل مطالعه باشد، قرارگرفته‌است.

علیزاده با اشاره به اینکه علاوه بر این در انتخاب کتاب‌ها، شورایی متشکل از اساتید دانشگاه به سازمان زیباسازی کمک کرده‌اند، افزود: در نهایت بیلبوردهای و عرشه‌های پل به عنوان فضاهایی که می‌تواند در معرض دید شهروندان باشند برای این موضوع انتخاب شده تا بیشترین تاثیرگذاری را در بازدید کنندگان داشته باشند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید بر اینکه یکی از اقدامات سازمان زیباسازی همگان‌سازی فضاهای عمومی با اتفاقات و مناسبت‌های اجتماعی، مذهبی، ملی و فرهنگی است، گفت: با همین هدف به معرفی کتاب‌های معروف و شناخته‌شده از نویسندگان شاخص پرداخته و تلاش کرده تا فضای شهر را با هفته کتاب و کتابخوانی همراه کند.

گفتنی است، اکران‌های فرهنگی هفته کتاب با این اقدام متفاوت از پنج شنبه شب (21 آبان ماه) آغاز شده و تا بعد از اتمام این هفته در سطح شهر ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها