واکنش رضایی به احتمال تجدید نظر آمریکا در توافق هسته ای

تجدید نظر ایران در برجام اساسی خواهد بود

یک کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به تاثیر انتخاب دونالد ترامپ بر اجرای برجام از سوی واشنگتن گفت: توافق هسته ای یک معاهده بین المللی است و رئیس جمهور آمریکا نمی تواند در اجرای برجام اخلال ایجاد کند.
کد خبر: ۹۶۶۷۹۸
ترامپ نمی تواند در اجرای برجام اخلال ایجاد کند/ ایجاد شکاف در منافع امریکا و اروپا

دکتر امیر محبیان در گفتگو با جام جم آنلاین اظهار داشت:جمهوری اسلامی در درون ساختار حقوقی و نیز روابط بین الملل با شش قدرت جهانی منجمله ایالات متحده زیر نظر نهادهای بین المللی مذاکراتی را انجام داده و به نتایجی رسیده است.طبعا این توافقات شخصی نبوده است که فردی بخواهد در آن مستقیما بر حسب ذوق شخصی اختلال ایجاد کند.اما در عین حال از آن جایی که در عالم سیاست هر چیزی ممکن است ،سیاست جمهوری اسلامی مقابله به مثل از موضع قدرتمند تر است.

وی افزود: همانگونه که رهبری فرمودند:اگر آنها برجام را پاره کنند ما آن را آتش می زنیم. معنای این عبارت این است واکنش ما قویتر از کنش آنها خواهد بود تا بیاموزندکه از طریق پیمان شکنی سیاست خود را پیش نبرند.

دکتر محبیان همچنین در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه ترامپ اعلام کرده است بیشتر به مسائل داخلی آمریکا توجه خواهد کرد ،سیاست خارجی دولت ترامپ چه تاثیری می تواند بر عملکرد کشورهای حامی تروریسم در منطقه مانند عربستان داشته باشد ؟گفت:حدس زده می شود که در دوران ترامپ شکاف رفتار سیاسی و نیز منافع اروپا و آمریکابیشتر شود؛ از سوی دیگر اگر ترامپ بر سخن خود مبنی بر تمرکز بر امور داخلی و زیرساخت های آمریکا استوار باشد؛ این امر یعنی درون گراتر شدن آمریکا و فاصله گرفتن از محیط های پرتنش بین المللی مثل سوریه است. در این صورت عربستان و قطر در حمایت از شبکه های نظامی مخالف حکومت سوریه تنها می شوند و بر فاصله میان آمریکا و عربستان افزوده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها