انتقاد رئیس پلیس راهور فراجا از خودروسازان داخلی

خودروسازان به استحکام بدنه توجه نمی‌کنند

کیفیت بد خودروهای تولید داخل، کاهش تلفات، کمین ماموران در جاده و انتظارات پلیس از دولت چهاردهم، مهم‌ترین موضوعاتی بود که رئیس پلیس راهور فراجا در جمع خبرنگاران درباره آن توضیح داد.
کد خبر: ۱۴۶۷۹۲۷
 
به گزارش جام‌جم، سردار سیدتیمور حسینی در ابتدای این نشست درباره آخرین آمار تلفات رانندگی گفت: براساس آمارهای رسمی اعلام شده از سوی پزشکی قانونی در سه ماهه نخست سال،۳۵۹ نفرمعادل ۷.۸درصد کمتر جان خود را در تصادفات از دست داده‌اند. وی با اشاره به افزایش مبلغ جرایم رانندگی تاکید کرد: به‌طور متوسط جرایم رانندگی افزایشی سه برابری داشته و خوب است مردم بدانند که از ۲۳ تیرماه که مبلغ جرایم افزایش پیدا کرده و میزان جریمه‌های ثبت‌شده از سوی پلیس ۱۹‌درصد کاهش یافته، البته میزان ارتکاب جرایم رانندگی نیز کمتر شده است. همچنین تعداد کدهای جریمه از ۱۹۱ کد به ۱۸۳کد کاهش یافت. از زمان افزایش مبلغ جریمه‌ها تاکنون نیز ۵۸‌درصد جریمه‌ها در شهرها و ۴۲‌درصد در جاده‌ها بوده است.
وی همچنین از افزایش ۳۰درصدی مبلغ جریمه‌های رانندگی دربازه زمانی ۲۰اسفند تا ۲۰فروردین خبر داد و گفت: در این مدت زمانی جریمه‌های رانندگی حدودیک‌سوم بیشترمی‌شود.همچنین در مورد برخی ازتخلفات حادثه‌ساز برای خودروهای ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی نیز جریمه‌ها در تمام سال دو برابر است.حسینی درباره انتظارات پلیس ازدولت جدید نیز گفت: انتظار پلیس از دولت چهاردهم این است که در انتخاب وزرایی که می‌توانند نقش کلیدی در ساماندهی ترافیک و کاهش سوانح داشته باشد دقت لازم را به کار بگیرد.وزرای صمت، کشور،راه و شهرسازی و...جزوافرادی هستند که اگر دغدغه کاهش تصادفات رانندگی و تلفات ناشی از آن را داشته باشند، در این حوزه می‌توانیم به‌خوبی عمل کنیم.
خبرنگار جام‌جم درباره کمین ماموران در جاده‌ها پرسید که رئیس پلیس راهور در پاسخ گفت: بنای ما در پلیس راهور این است که ماموران کمین نکنند، این‌که مامور ما با خودروی راهور و سه‌پایه دوربین در کنار جاده یا راه می‌ایستد دیگر کمین نیست. به نظرم در برخی از موارد باید به تعریف درستی از کلمه کمین برسیم.وی بار دیگر از کیفیت خودروهای تولید داخل انتقاد کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ما عدم استحکام بدنه خودرو است. خودروسازان داخلی ما باید به این موضوع توجه کنند. ارتقای ایمنی خودروهای تولید داخل مطالبه جدی پلیس از خودروسازان به نفع مردم است.
رئیس پلیس راهور درباره نبود زیرساخت‌های ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های جدید الاحداث نیز اظهار کرد: ما بارها گفته‌ایم که نباید یک راه جدید شتاب‌زده افتتاح شود. ما نسبت به این موضوع انتقاد خود را اعلام کردیم و تاکید داریم که حتما باید زیرساخت‌های ایمنی و نظارتی در جاده‌ها کامل شده و بعد نسبت به بهره‌برداری از آن اقدام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها