اختصاصی جام جم آنلاین / گزارش تصویری

انتخابات آمریکا روی جلد مطبوعات جهان + عکس

در این گزارش جذاب نگاهی تصویری و توضیحی داریم به روی جلد و تیتر یک تعدادی از مطبوعات جهان در رابطه با انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که می تواند برای بیننده جالب باشد.
کد خبر: ۹۶۶۴۰۶
انتخابات آمریکا روی جلد مطبوعات جهان + عکس

به گزارش جام جم آنلاین ، مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا که توام با جنجال و هیاهوی بی سابقه تاریخی بود به پایان رسید و آمریکایی ها روز سه شنبه 8 نوامبر به پای صندوق های رای رفتند. روی جلد و تیتر یک مطبوعات اغلب کشورهای جهان به این انتخابات و دو نامزد آن اختصاص یافته است.

1- روزنامه ال موندو اسپانیا عکس دونالد ترامپ در جریان کنوانسیون حزب جمهوریخواه در ماه ژوئیه را برای شماره 7 نوامبر خود انتخاب کرده است. تیتر یک ال موندو : درخشش کینه.
در سوتیتر روزنامه اسپانیایی طرفداری ترامپ از کوکلوکس کلان و سایر گروه های نژاد پرست و افراطی و تصمیم اف بی آی مبنی بر عدم تعقیب پرونده ایمیل های کلینتون را یادآور شده است.

2 - روزنامه لا خورنادا مکزیک روی جلدش را به عکس های ترامپ و کلینتون اختصاص داده و در تیتر یک بالای عکس نوشته است: کلینتون روسفید از تحقیق اف بی آی خارج شد.

3 - روزنامه دی ولت آلمان برای روی جلدش آفیش معروف فیلم « و اکنون آخر الزمان » همراه با عکس دونالد ترامپ را انتخاب کرده است. این روزنامه پیروزی ترامپ را وخیم توصیف کرده است. دی ولت پرسیده است: آیا ایالات متحده آمریکا در حال سپری کردن بزرگترین شکاف تاریخ خود را از زمان جنگ ویتنام تجربه می کند؟

4 - روزنامه اقتصادی هاندلسبلات آلمان روی جلدش را به سر در بورس وال استریت اختصاص داده و نوشته است: بازارها کلینتون را ترجیح می دهند. این روزنامه ادامه داده است:‌در همه جای جهان سرمایه گذاران امید به پیروزی نامزد دموکرات دارند. حتی اگر اقتصاددانان از برنامه اقتصادی کلینتون در مقایسه با ترامپ انتقاد می کنند، کلینتون کمتر بد است.

5 - روزنامه لارپوبلیکا ایتالیا با چاپ تصویری از باراک اوباما در تیتر یک خود نوشته است: آمریکا ، ترس بزرگ. لارپوبلیکا با اشاره به هشدار باراک اوباما: امروز آمریکایی ها به حوزه های رای می روند تا بین دو نگرش از جهان ، یکی را انتخاب کنند.

6 - روزنامه اقتصادی فایننشال تایمز خاطر نشان می کند: در پی نظرسنجی هایی که نشان می دهند کلینتون پیشتازی اندکش را حفظ کرده است ، بازارها روند صعودی دارند. در واقع، سرمایه گذاران به پیروزی کلینتون اطمینان بیشتری یافته اند.

7 - ویکلی لاس وگاس روی جلدش را به کاریکاتور جالبی اختصاص داده که نیاز به توضیح ندارد اما این هفته نامه این پرسش را مطرح کرده است: به زودی تمام نمی شود؟ سپس خطاب به خوانندگانش نوشته: چگونه روز انتخابات را مدیریت کرد، بیش از چند واکنش در مورد کابوس آمریکایی.

8 - روزنامه نیویورک تایمز تیتر بازگشت به سرزمین ناشناخته را انتخاب کرده است و واکنش یکی از گزارشگرانش را شرح می دهد که پس از یک دهه غیبت به خانه بازگشته و متوجه می شود که کشورش عمیقا دچار دودستگی شده است.

9 - هفته نامه اکونومیست روی جلدش را به این تصویر اختصاص داده و نوشته است: کلینتون بهتر است. اکونومیست دلیل طرفداری اش از کلینتون را شرح داده است: بصیرت و تجربه از توانایی های اصلی برای یک رئیس جمهور است که خانم کلینتون از هر دو امتیاز برخوردار است.

10 - روزنامه اتنوس یونان با چاپ عکس کلینتون و ترامپ نوشته است: کثیف ترین مبارزه انتخاباتی ایالات متحده آمریکا خاتمه می یابد.


بهرام افتخاری / جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها