امسال شاهد برگزاری رقابت‌های جهانی کشتی پهلوانی زیر نظر اتحادیه جهانی هستیم.
کد خبر: ۹۶۶۱۶۴
جایگاه کشتی پهلوانی در جهان

جام جم آنلاین ، این که ما توانستیم کشتی پهلوانی را به عنوان یکی از رشته‌های سنتی زیرنظر اتحادیه جهانی برگزار کنیم، نشان از جایگاه بالای این رشته در کشتی جهان دارد. از طرفی برگزاری مسابقات جهانی، جایگاه کشتی پهلوانی ما را در دنیا نشان می‌دهد.

طبق تقویم اتحادیه جهانی، این رقابت‌ها روز 22 آبان و به میزبانی مینسک بلاروس، با حضور بیش از 45 کشور دنیا برگزار می‌شود و نکته پراهمیت این مسابقات حضور تیم‌های مطرح دنیا از جمله روسیه، جمهوری آذربایجان، اوکراین، گرجستان، ترکیه و آمریکا در آن است.این که تیم‌های مطرح جهان برای شرکت در این رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده‌اند، نشان دهنده جایگاه بالای این مسابقات است.

معتقدم دو رشته کشتی پهلوانی و کشتی ساحلی آینده بسیار درخشانی دارد و می‌توان روی آنها سرمایه‌گذاری خوبی کرد؛ زیرا قوانین آن بسیار نزدیک به مسابقات کشتی است و علاقه مندان زیادی را به خود جلب می‌کند.

تحول خوبی در کشتی پهلوانی ایجاد شده است، زیرا با حضور کشتی‌گیران مطرح ملی در این رقابت‌ها، سطح آن بسیار بالا رفته و فدراسیون کشتی نیز با درگیرکردن سایر کشور‌های جهان و اتحادیه جهانی توانسته است بخوبی جایگاه آن را در دنیا نشان بدهد. امیدوارم با پیگیری روند کنونی بتوانیم این رشته اصیل ایرانی را به عنوان اصلی‌ترین ورزش سنتی ایران به دنیا معرفی کنیم.

فردین معصومی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها