در این زمینه لازم است با در نظر گرفتن پیشینه فعالیت این شبکهها درباره مضرات افزایش این روند خوب دقت کنیم، چون تیغ دولبه پخش آگهیهای بازرگانی از طریق شبکههای معاند آرمانهای اسلامی کشورمان، میتواند مشکلاتی جدی و چالشی قابل ملاحظه در بخشهای یادشده ایجاد کند. دو بخش اصلی این رویداد عبارتند از:
1ـ بعد فرهنگی: یکی از اهداف این شبکهها پخش تبلیغات کالاهای ایرانی است که مدیران و روسای آنها تصمیم گرفتهاند از این طریق بر اذهان مخاطبان خود که ما ایرانیها هستیم و به منافع اقتصادی ایران توجه میکنیم، نفوذ کنند. بدین ترتیب، آنها سعی میکنند مخاطبان میان اقشار مختلف بخصوص آنهایی که کمتر به تجزیه و تحلیل اهداف پشت پرده این کانالها میپردازند را جذب کنند.
2ـ بعد اقتصادی: اگرچه اکنون اغلب شرکتهای داخلی هرگونه سفارش آگهی به این شبکهها را تکذیب کردهاند، اما اگر فرض کنیم برخی شرکتها ناخواسته و بدون اطلاع از ماهیت این شبکهها، اقدام به سفارش آگهی و پرداخت صورت هزینه به آنها کردهاند، دقیقاً مثل این است که سفارشدهندگان دقیقاً هزینه دشمنی با آرمانهای انقلاب را پرداخته باشند. در همین حال فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان کشورمان نباید فراموش کنند بهدلیل ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهوارهای، هرگونه سفارش آگاهانه آگهی به این شبکهها جرم تلقی شده و دولت باید نسبت به اعمال قانون با متخلفان اقدامی اساسی داشته باشد، به این دلیل که اگر امروز نسبت به پیشگیری اقدام نکنیم، در آینده باید هزینهای بهمراتب بیشتر برای جبران خسارتهای احتمالی بپردازیم.
دکتر حجتالله عبدالملکی - اقتصاددان
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
بهتاش فریبا در گفتوگو با جامجم:
رضا کوچک زاده تهمتن، مدیر رادیو مقاومت در گفت گو با "جام جم"
اسماعیل حلالی در گفتوگو با جامجم: