درباره تبلیغ کالاهای شرکت‌های ایرانی در کانال‌های ماهواره‌ای خارجی، این‌که گفته شده قانون در این زمینه نداریم اشتباه است، چون قانون منع استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای کامل و واضح است و تمام نهادها و دستگاه‌های مجری آن را عمل می‌کنند.
کد خبر: ۹۶۵۶۵۰
لزوم برخورد وزارت صنعت با تبلیغات غیرقانونی

قانون منع استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای کاملا واضح و روشن به عنوان مرجعی همه‌گیر در این زمینه شرایط را بیان کرده است، بنابراین وقتی کل مساله ممنوع اعلام شده است؛ صحبت درباره زیرمجموعه‌هایش تقریبا غیرضروری و دور شدن از اصل مشکل است. ممنوعیت سفارش تبلیغات به کانال‌های ماهواره‌ای هم در این مقوله قرار می‌گیرد به این صورت که وقتی استفاده از تجهیزات ماهواره‌ای غیرقانونی است هرگونه تبلیغات یا ارتباط با کانال‌های آن نیز غیرقانونی تلقی خواهد شد و می‌تواند از سوی مراجع قضایی پیگرد قانونی به همراه داشته باشد.

اکنون که تبلیغات کالاهای ایرانی در شبکه‌های ماهواره‌ای روبه افزایش است باید وزارت صنعت، معدن و تجارت در این زمینه وارد عمل شود و با شرکت‌هایی که این تبلیغات را به رسانه‌های بیگانه سفارش می‌دهند برخورد کند، چون در غیر این صورت با ورود مسئولان قضایی، وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگو باشد.

مهم‌ترین زیان اینگونه تبلیغات کمک به تجهیز بیشتر کانال‌های معاند بوده و می‌تواند آنها را در زمینه تهاجم فرهنگی مصمم‌تر نماید، به این ترتیب که از پول خودمان علیه خودمان استفاده می‌کنند. البته تأئید دیگری بر غیرقانونی بودن تبلیغات کالاهای تجاری ایرانی در این کانال‌ها وجود دارد که اخیرا از سوی مقامات قوه قضاییه مطرح شده و کاملا واضح و روشن اعلام شده است اکران یا تبلیغ هرگونه فیلم ایرانی در این کانال‌ها ممنوع است، حالا چه تفاوتی میان کالاهای فرهنگی و تجاری است؟

سید احسان قاضی‌زاده هاشمی - عضو شورای نظارت بر صدا و سیما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها