مرگ مشكوک ماهی ها در خليج فارس
جام جم آنلاین بررسی می کند:

مرگ مشكوک ماهی ها در خليج فارس

مدیر آب و فاضلاب شهری چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: رشد جلبک کشند قرمز در محدوده آب‌شیرین‌کن کنارک، آب را در چابهار و کنارک قطع کرد، به طوری که شهروندان باید آب مصرفی مورد نیاز خود را به صورت تانکری بخرند.
کد خبر: ۹۶۵۴۸۳

کشند قرمز یا شکوفایی جلبکی، پدیده‌ای است طبیعی که بر اثر نوعی جلبک میکروسکوپی به وجود می‌آید. این موجود زنده در برخی موارد سمی تولید می‌کند که بر بخش مرکزی سیستم عصبی ماهیان تاثیر می‌گذارد و سبب فلج شدن سیستم تنفسی آنها می‌شود و مرگ ماهیان را به دنبال دارد.

مسعود شعلی بر دیروز در گفت‌وگو با ایرنا افزود: رشد جلبک کشند قرمز در چند روز گذشته در محدوده آب‌شیرین‌کن کنارک تولید آب را در چابهار و کنارک مختل کرده و به کمتر از نصف کاهش داده است. وی ادامه داد: مردم این مناطق هم‌اینک آب مورد نیاز خود را برای مصرف خانگی به صورت تانکری از ابتدای ورودی شهر چابهار نزدیکی پایانه مسافربری می‌خرند.

وی افزود: جلبک‌های کشند قرمز چند نوع متفاوت دارد که هر سال در دریا رشد می‌کنند و سمی هستند.

این مقام مسئول تصریح کرد: رشد جلبک‌ها در نزدیکی تاسیسات آب‌شیرین‌کن سبب شده سامانه تصفیه و پایش بخوبی کار نکند و این مسأله مانع تولید آب می‌شود.

مدیر آب و فاضلاب شهری چابهار بیان کرد: اقدامات لازم برای عادی‌سازی تولید آب در آب‌شیرین‌کن در حال انجام است و تا چند روز آینده مشکلات مرتفع و آب شهروندان چابهار به صورت جیره‌بندی سابق تامین می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر چابهار نیز در این باره اظهار کرد: قطع آب نارضایتی زیادی را میان شهروندان ایجاد کرده است و باید هر چه سریع‌تر مشکلات آب‌شیرین‌کن رفع و آب مردم ساحل‌نشین تامین شود.

مسعود بلیده‌ای افزود: شهروندان چابهار به کمترین امکانات قانع هستند و در طول 20 سال گذشته نیز آب به صورت جیره‌بندی و در هفته دوتا سه روز تحویل شده است، اما هیچ اعتراضی نداشته‌اند.

وی ادامه داد: واقعا حیف است شهروندان چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور در همجواری آب‌های بیکران دریا هنوز آب آشامیدنی نداشته باشند و بعد از گذشت سال‌ها فکر اساسی برای تامین آب آنان نشود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها