وزیر اطلاعات همکاری مردم را باعث اشراف اطلاعاتی دانست و گفت: باید سازمان بسیج اطلاعاتی شکل بگیرد، با حضور مردم، رادار اطلاعاتی بدون نقطه کور است.
کد خبر: ۹۶۴۷۹۶
وزارت اطلاعات سومین وزارتخانه محبوب از نظر مردم است

به گزارش جام جم آنلاین از خبرگزاری صداوسیما، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی امروز در همایش ملی اطلاعات و مردم که در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: خروجی این جلسات باید منجر به برگزاری کمیته مطالعاتی و برنامه ریزی شود تا کار خود را بصورت مداوم استمرار ببخشد و با ارتباط با مراکز علمی، دانشگاهی و مدیران به غنای این حرکت کمک کند.

وزیر اطلاعات ادامه داد: باید با حفظ این ارتباطات زمینه را برای شکل گیری سازمان اطلاعات مردمی مهیا کرد و علاوه بر ستاد خبری، سازمانی هم وجود داشته باشد که با مراجعه به مردم و همکاری آنها به صورت بسیجی و با فرهنگ بسیجی فعالیت کند.

وی افزود: حضور مردم است که به دستگاه اطلاعاتی توان اشراف کامل می دهد وگرنه جامعه اطلاعاتی بدون مردم توان محدودی دارد.

علوی خاطرنشان کرد: امروز در سطح جهان امنیت صرفاً یک حرفه و مهارت نیست بلکه یک رشته علمی است.

وزیر اطلاعات گفت: امروز تجارب کسانی که در عرصه امنیت کار کرده اند به اصولی تبدیل شده که دانش امنیت را شکل داده و به رشته های علمی دارای گرایش های مختلف تبدیل شده است.

علوی از نخبگان ، دانشگاهیان و دانش آموختگان خواست با پژوهش و تحقیق در این زمینه ، کار امنیتی را در کشور به صورت دانش پایه و مردم محور درآورند.

وی افزود: همایش اطلاعات و مردم با دریافت ‌370 مقاله زمینه این کار را فراهم کرده است.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه اندیشیدن درباره مسائل امنیتی به افراد فعال در حوزه امنیت منحصر نیست، گفت: امنیت یک محدوده بسته نیست و نخبگان هم می توانند با بحث های علمی وارد این عرصه شوند.

وی با اشاره به حضور مردم در پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس افزود: براساس اسلام، جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردم محور است.

وزیر اطلاعات گفت: اگر امروز برخلاف برخی کشورهای منطقه ابرقدرت ها به خودشان اجازه ندادند که به ایران حمله کنند به برکت حضور مردم بوده است.

علوی ستاد خبری وزارت اطلاعات را نقطه پیوند این وزارتخانه با مردم دانست و افزود: از طریق این ستاد خبری حجم عظیمی از دستاوردها حاصل شده و با اشراف اطلاعاتی، ضربات سنگینی به دشمنان وارد شده است.

وزیر اطلاعات گفت: براساس نظرسنجی ها میزان محبوبیت وزارت اطلاعات در میان سایر وزارتخانه ها از رتبه هفتم در سال 1393 به رتبه سوم در سال جاری رسیده است.

وی افزود: نیروهای اطلاعاتی وقتی می بینند در بین مردم جایگاه دارند و از آنها حمایت می شود در برابر دشمنان انگیزه پیدا می کنند.

علوی با بیان اینکه این انگیزه مردمی باعث اشراف اطلاعاتی و پیشرفت در برقراری امنیت می شود، گفت: این همراهی مردمی موضوعی علمی است که نیازمند مطالعه برای ترسیم نقشه راه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۴
داود
-
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
۰
۱
چرا سومین؟
رضا
-
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
۰
۱
امنیت و اقتدار كشور مرهون سپاه، نیروهای مسلح و امنیتی است, زحمات این سربازان گمنام امام زمان بدون پاداش نخواهد ماند. ولی بهتر است كه بیشتر با مفسدان اقتصادی مبارزه كنند.
علی
-
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
۰
۱
جای بسیار تشكر و تقدیر از تمامی زحمت كشان و آنانی كه امنیت ایران اسلامی را به امنیت خود ترجیح می دهند و خودرا به خطر می اندازند تا كشورمان در آرامش و امنیت باشد .خداقوت سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) خدا نگهدارتان باشد
hamed
-
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
۰
۱
با سلام كم لطفی كه وزارتخانه سوم باشه ما تمام آرامش و امنیت كشور و شهر و محله امون را مدیون این عزیزان هستیم خسته نباشید به همه تون
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها