رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان:

آمریکایی ها دروغگو، بدعهد، فریبکار و از پشت خنجر زن هستند

۱۳ آبان، هر ساله در سراسر کشور شاهد حضور دانشجویان و دانش ‌آموزان در یک راهپیمایی و تظاهرات ضداستکباری هستیم. با توجه به شرایط سیاسی اجتماعی کشور متعاقب مسائل روز کشور و مذاکرات اخیر، واکاوی برخی روندها و فراز و فرودهای مرتبط با جریانات سیاسی و بازخوانی مواضع ضداستکباری آنها برای نسل جوان ضروری است:
کد خبر: ۹۶۴۱۵۱
تنظیم فرکانس ۱۳ آبان روی موج مرگ بر آمریکا

یکم) بالا رفتن از دیوار سفارت آمریکا که برابر اسناد منتشره به عنوان لانه جاسوسی خوانده شد به دلیل اعتراض دانشجویان به استمرار دخالت آمریکا در امور داخلی ایران، عدم تحویل شاه فراری و تلاش سازمان‌یافته برای سرنگونی انقلاب نوپای ایران صورت گرفت.

دوم) تسخیرکنندگان لانه جاسوسی جمعی از دانشجویان مسلمان دانشگاه‌های تهران بودند که نام خود را دانشجویان مسلمان پیرو خط امام گذاشته بودند. این دانشجویان خود بعدا به چند گروه منشعب شدند:

نیروهای حزب‌اللهی و اصولگرا چون آقایان عزت‌ الله ضرغامی ، علیرضا افشار ، عبدالعلی علی عسگری ، حسین محمدی ، عبدالحسین روح‌الامینی و... مواضع سیاسی و رفتار اجتماعی آنان در مسیری ثابت و روشن بوده است.

دسته دیگر که آقایان عباس عبدی ، محسن میردامادی ، محسن امین‌زاده و... که نمایندگی این گروه را برعهده داشتند پس از چند سال از حادثه سفارت به نوعی اقدام خود را محکوم و خواهان از سرگیری مذاکره و روابط با آمریکا شدند. اوج این دگردیسی را در مواضع این افراد در ۸ سال حاکمیت جریان دوم خرداد یا موسوم به اصلاح‌طلب در دوره دولت ۸ ساله آقای خاتمی و مجلس ششم شاهد بودیم.

سوم) ۱۳ آبان توسط مجلس شورای اسلامی دوره سوم که اکثریت قاطع آن را جریان چپ یا دوم خرداد یا آن‌گونه که آنان ادعا می‌کنند جریان خط امام یا اصلاح‌طلب در دوره ریاست آقای مهدی کروبی بر قوه مقننه با تصویب قانونی به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جهانخوار همراه بوده است؛ جریانی که در آغازین سال‌های انقلاب و مشارکت در تسخیر لانه جاسوسی خود را پرچمدار مبارزه اسلام ناب محمدی(ص) در برابر اسلام آمریکایی و مخالف سرسخت استکبار به سرکردگی آمریکا می‌دانست.

چهارم) تشکیل دفتر تحکیم وحدت (اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان) یکی از پیامدهای حادثه ۱۳ آبان بود. این تشکل در سالیان زیادی به خصوص دوره ۸ ساله دولت آقای هاشمی رفسنجانی برای آن که خط تمایز و فاصله خود را با دولت آقای هاشمی نشان دهد، هر ساله در روز ۱۳ آبان مراسم جداگانه ای برگزار می‌کرد، چرا که معتقد بود دولت سازندگی و حزب دولت ساخته کارگزاران نماد اشرافیت، کاخ‌نشینی و اسلام آمریکایی است و به دنبال مذاکره و برقراری رابطه با آمریکاست، لذا مراسم ۱۳ آبان که توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی (متولی و مسئول برگزاری مراسم کشور) برگزار می‌شود بیانگر حضور حماسی دانشجویان و فریاد مرگ بر آمریکای آنان نیست.

پنجم) در دوره دولت ۸ ساله آقای سید محمد خاتمی و حاکمیت جریان چپ/ دوم خرداد/ خط امام یا همان اصلاح‌طلبان اولا هیچ‌کس از سران آن حاضر به‌سخنرانی در مراسم ۱۳ آبان نشدند، ثانیا دفتر تحکیم وحدت که سکه تسخیر لانه جاسوسی را به نام خود ضرب زده بود نه تنها از برگزاری مراسم ضدآمریکایی خودداری کرد بلکه حتی بیانیه‌ای صادر نکرد. این در شرایطی بود که آمریکا همچنان چنگ و دندان علیه انقلاب اسلامی و آرمان‌های ملت بزرگ ایران نشان می‌داد.

ششم) در طول ۳۸ سال پس از انقلاب، آمریکا همواره تحریم‌ها، تهدیدها، خط و نشان کشیدن‌ها، بلوکه کردن دارایی‌ها و اموال ایران را نه تنها تشدید کرده است بلکه چند سالی است رسما در کنگره بودجه چند ۱۰ میلیارد دلاری علیه جمهوری اسلامی تصویب می‌کند و شبکه‌های ماهواره‌ای را هم برای این مبارزه به نوکری فراخوانده است. آمریکا نه تنها به این میزان توطئه علیه جمهوری اسلامی بسنده نکرده بلکه با دستیابی ایران به فناوری نوین هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز به شدت مقابله و به دروغ، آن را تهدیدی برای صلح جهانی خوانده است. مشارکت پرشکوه ۸۵ درصدی مردم در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ را سوال‌برانگیز دانستند و از اغتشاشگران داخلی حمایت کرده است. آمریکا تلاش دائمی کرده است که با مقوله ایران هراسی و شیعه‌هراسی، کشورهای منطقه و همسایگان ایران را نگران کند و از این طریق میان ایران و همسایگان اختلاف ایجاد کند. آمریکا در طول این ۳۸ سال هیچگاه رسما از حقانیت، مشروعیت و مقبولیت نظام جمهوری اسلامی سخن نگفته است و همه اینها گویای خباثت و استکبار‌گری آمریکا می‌باشد، چه جمهوریخواهان و چه دموکرات‌ها در قدرت باشند.

هفتم) امام خمینی(ره) تسخیر سفارت آمریکا را انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول نامیدند. امام(ره) آمریکا را ام‌الفساد قرن و شیطان بزرگ معرفی کردند. رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر عدم مذاکره و رابطه ایران با آمریکا به دلیل خباثت و جنایت‌های آن، هرگونه مذاکره و رابطه با آمریکا را مادامی که از استکبارگری خود دست برندارد، به مثابه کوچه بن‌بست دانسته‌اند.

آمریکا خوی استکباری و سلطه دارد و با اسلام سیاسی و جمهوری اسلامی سرسازگاری ندارد، چه جورج بوش از جمهوریخواهان باشد چه اوباما از دموکرات‌ها و چه هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ تا آمریکا دست از دخالت در امور ایران برندارد، نظام جمهوری اسلامی را نظامی مردم‌سالار و متکی بر آرای عمومی که دارای وجاهت، اعتبار، مقبولیت و مشروعیت است اعلام نکند و حقوق مسلم ایرانیان برای تعیین سرنوشت و اداره امور به دست خودشان را به رسمیت نشناسد، باید بداند شعار مرگ بر آمریکا هر روز پرصلابت‌تر و متحدتر توسط مردم ایران به خصوص دانشجویان و دانش‌آموزان طنین‌انداز خواهد بود و این سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب است و دولت‌ها نیز حق ندارند، از خط قرمز نظام عبور کنند چه رئیس دولت خاتمی باشد چه احمدی نژاد و چه روحانی . چه جریان دوم خرداد در حاکمیت باشد چه جریان اصولگرا و چه جریان اعتدال. در ۱۳ آبان ۱۳۹۵ بار دیگر فریاد متحد و یکپارچه مردم ایران به خصوص دانشجویان و دانش‌آموزان علیه استکبار بلند است و در این روز در سراسر کشور بار دیگر طنین مرگ بر آمریکا شنیده خواهد شد.

دکتر علی دارابی

استاد دانشگاه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها